א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
בדיקת אמינות

באיזה רכב חשמלי תצטרכו אולי להחליף סוללה?

אמינות רכב חשמלי היא נושא מדובר וחשוב: חברת RECURRENT האמריקאית, אשר מתמחה בשוק הרכב החשמלי בארה"ב, מפרסמת נתונים המפרטים באילו רכבים חשמליים נדרשו הכי הרבה החלפות של סוללת הרכב

באיזה רכב חשמלי תצטרכו אולי להחליף סוללה?
רכב חשמלי יונדאי קונה אי וי צילום: יונדאי

רכבים חשמלים הולכים ומשתלטים על כבישי ארצנו, כי הם יותר חסכוניים ויותר פשוטים לטיפול, אך אף אחד עדיין לא מדבר על החשש מפני קלקול אחד משמעותי שעלול להגיע במקרה קיצוני: כשל, כלומר תקלה גדולה, של הסוללה. ואכן מדובר בכשל משמעותי: בחלק מהרכבים החשמליים הלקוחות אינם יודעים שמחירה של הסוללה מגיע למחצית ממחירו של הרכב ולפעמים אפילו יותר מכך, ובנוסף הלקוחות גם לא יודעים שיש סוללות שלא ניתן לתקן, בגלל חוסר ידע או בגלל חוסר בחלק מתאים. לכן מטבע הדברים, אף אחד לא רוצה שברכב החשמלי שלו הסוללה תהרס.

חברת RECURRENT האמריקאית, אשר מתמחה בשוק הרכב החשמלי בארה"ב וצברה כבר כמה שנים של ניסיון בשוק, מפרסמת נתונים שאספה אשר מפרטים באילו רכבים חשמליים נדרשו הכי הרבה החלפות של סוללת הרכב. חשוב להדגיש: המספרים שהחברה האמריקאית מציגה הם זניחים, כלומר החלפה של סוללות הרכב החשמלי אינה נפוצה, אבל עדיין היא קיימת ואף אחד לא רוצה להיות זה שתיפול עליו גזירה יקרה.


טסלה מודל וואי. קרדיט צילום- טסלה

כך, מרשימת הדגמים החשמליים שהזדקקו להחלפת סוללה עולה ששברולט בולט החשמלית ,ש"כיכבה" ברשימה ארוכה של ריקולים היא מלכת החלפות הסוללה, לאחר ש- 33.97% מהמכוניות הללו קיבלו סוללה חדשה במהלך חייהן. במקום השני נמצא דגם אשר עודנו משווק בישראל באופן סדיר: יונדאי קונה EV החשמלית ש-25.15% מתוכן הזדקקו להחלפת סוללה, גם במסגרת ריקול. במקום השלישי נמצאת ניסאן ליף עם 4.92% החלפות ואילו במקום הרביעי שוב שברולט בולט, אבל הדגם היותר חדיש עם 4.78% החלפת סוללה. טסלה מודל S תופסת את המקום החמישי עם 3.75% החלפות סוללות. ומי נמצא במקומות הטובים ביותר ברשימה? בעלי טסלה מודל Y, רכב הכביש שטח החשמלי הם בעלי הסיכוי הנמוך ביותר להחלפת סוללה – 0.29% בלבד. בעלי טסלה 3 נמצאים במקום הלפני אחרון עם 0.34% סיכוי להחלפה של הסוללה.

רכב חשמלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד