כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
אחרי דברי הרמטכ"ל

האם אנחנו בדרך להסלמה דרמטית? האלוף מסביר

אלוף (מיל') איל בן ראובן, לשעבר סגן מפקד פיקוד הצפון, שוחח עם יואב מינץ, והתייחס לדבריו הרמטכ"ל שעוררו סערה. כמו כן, העריך את הסיכוי לעימות ישיר מול משמרות המהפכה ומתח ביקורת על מוכנות הממשלה בצפון

האם אנחנו בדרך להסלמה דרמטית? האלוף מסביר
מוצב של חיזבאללה בגבול לבנון צילום: Basel Awidat/Flash90

אלוף (מיל') איל בן ראובן, לשעבר סגן מפקד פיקוד הצפון, שוחח הבוקר (רביעי) עם יואב מינץ בתוכניתו "קפאין", והתייחס לדברי הרמטכ"ל לפיהם "התפתחויות שליליות יכולות להביא לפעולה נגד איראן". הוא ציין כי "לאחר מבצע 'מגן וחץ', שבו כל העיניים הופנו לדרום, אנחנו במעבר ברור של תשומת לב ביטחונית לכיוון הצפון. אין בידי כל המידע המודיעיני כמו לראש אמ"ן ולרמטכ"ל, אבל ברור שהדברים לא נאמרו סתם ודי ברור שהם מוכוונים לאיום צבאי מכיוון חיזבאללה".

הרמטכ"ל מזהיר: "התפתחויות שליליות שיכולות להביא לפעולה באיראן"

עוד הוסיף בנושא: "אני מכיר היטב את הרמטכ"ל כבחור מאד שקט ושקול ולא זורק מלים לאוויר. הרמטכ"ל כיוון בדבריו שבאין מחסום בינלאומי אפקטיבי, שעוצר את איראן זה עלול להביא אותנו באין ברירה להתמודדות כוחנית צבאית מול איראן שמשלבת בתוכה בסבירות די גבוהה גם את חיזבאללה. זה די ברור. צריך לזכור את המערכה בסוריה שהיא נמשכת נגד הרצון האיראני להרחיב את היכולת שלו ואת יכולת ההפעלה שלו משטח סוריה לעבר ישראל".

הוא העריך כי לא צפויה מערכה משמעותית בצפון בתקופה הקרובה: "אני דבק בהערכתי שנסראללה איננו מעונין בטווח הזמן הקרוב במערכה גדולה מול ישראל. אפילו התרגיל ההיערכות היח"צני שהוא עשה לפני יומיים מול עינינו, תרגיל כזה מראה שהוא מורתע והוא איננו רוצה מערכה גדולה. אתה לא מודיע אם אתה רוצה לעשות מולו מערכה, אלא אתה רוצה להפתיע".

בן ראובן ביקר בחריפות את אופן ההיערכות בסוגית המרחבים המוגנים בצפון הארץ: "אני דורש מהממשלה כניסה מיידית למיגון התושבים. הצבא עושה את שלו, הממשלה לא וזה מחדל ברמה חמור הלאומית. מיגון התושבים הוא נושא עליון בחשיבותו וכך צריך להתייחס לזה ואולי גם יזוז משהו".

הסלמה איראן חיזבאללה הרצי הלוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד