ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
פרסום ראשון

יותר משנתיים לאחר היעדרותו: בן למשפחה החב"דית אותר בירדן

שנתיים חלפו מאז שעקבותיו של שלום רוטבן, בן למשפחה חב"דית מקרית מלאכי, נעלמו | בימים האחרונים התקבל באופן מפתיע מידע על כך שרוטבן מאושפז בבית החולים בירדן, ולפני זמן קצר הוא הועבר בחזרה לישראל | העובד הערבי והזיהוי המפתיע: כל הפרטים על הדרמה

יותר משנתיים לאחר היעדרותו: בן למשפחה החב"דית אותר בירדן
שלום רוטבן צילום: דוברות המשטרה

פרסום ראשון: יותר משנתיים לאחר שנעדר בישראל - תושב קרית מלאכי, בן למשפחה מחסידות חב"ד, אותר בבית חולים בירדן כשהוא בריא ושלם. כך נודע ל'בחדרי חרדים'. מדובר בשלום רוטבן, צעיר בשנות ה-20 לחייו, שאובחן עם פוסט טראומה אחרי שרקטה נפלה סמוך לביתו במבצע עמוד ענן. בתום מאמצים מרובים, מתנדבי יכ"ל (יחידת הכלבנים) השיבו היום את הצעיר לישראל. רוטבן אותר ע"י ערבי ישראלי שעבד בבית החולים וגילה אותו במפתיע.

מאז שלקה בפוסט טראומה, רוטבן נעדר פעמים רבות ואותר. אולם, בפעם האחרונה הוא נראה בתאריך 2.5.2021 אך מאז אבדו עקבותיו. במשך למעלה משנתיים לא היה ברור מה בגורלו, והיה חשש כבד לחייו. השבוע, בתום שנתיים של היעדרות, התקבלה ביחידת הכלבנים שיחת טלפון מגורם בירדן, שאישר את זהותו והצביע על מיקומו של רוטבן.

צוות יכ"ל, ביחד עם בני משפחתו והנציגות הישראלית בירדן, החלו במסע אל עבר הנעדר, עד למפגש המרגש בשטח ירדן. "אין לתאר את ההתרגשות, השמחה והדמעות שפרצו גבולות, כאשר הבן נפל על צוואר אימו. היא הרגישה 'כאילו נולד מחדש'", אמרו ביחידה. "בתום הפעילות, צוות יכ"ל יחד עם שלום רוטבן ובני משפחתו שבו לגבולם. מכאן אנו למדים שתמיד יש תקווה. אנו אומרים זאת בכל חיפוש אחרי נעדרים, גם כאשר חולף זמן רב מיום היעדרם. אנו מודים לבורא עולם על הנס הגדול הזה!".
 
מפקד יכ"ל, מייק בן יעקב מסר: "אנו מצדיעים למלאכים מיכ"ל ומהארגונים האחרים שסייעו בחיפושים ובפרט לצוות המשא ומתן וצוות ניהול מבצעים מיוחדים במדינות זרות של יכ"ל שהגיעו יחד עם משפחתו ועם נציג קרן עם ישראל חי לירדן להוביל את המבצע, ושילוו את שלום עד שחצה את הגבול אל תוך ישראל ברגעים אלו".
"אשרנו מה טוב חלקנו. רק במדינת ישראל יחידת כלבנים אזרחית מסוגלת להגיע לנשיא המדינה בשעה 1:30 לפנות בוקר לעזור לנעדר מסכן. הלוואי ויכ"ל תזכה לעזרה כזו לחלץ ולהציל נעדרים נוספים מהממונים על תחום הנעדרים במדינת ישראל. הלוואי ומקרה זה ישליך על מקרי נעדרים  רבים אחרים, ושיכ"ל תקבל את הכלים וההכרה להגיע אל נעדרים רבים אחרים שניתן לאתר ולהציל. העיקר: שלום אותר אחרי שנים של חיפושים ויאוש, ויזכה לחגוג את חג מתן תורה בחיק משפחתו. נס חג מתן תורה", הוסיף בן יעקב.
 
בסיוע להשבתו של רוטבן לארץ היו מעורבים שורה של גורמים בישראל. בין היתר סייעו, תחת חשאיות רבה, לשכת מפכ"ל המשטרה שפעלה ללא לאות מול הגורמים בירדן ולשכת ח"כ יצחק פינדרוס שפעלה מול משר החוץ. ביחידה ביקשו להודות לנשיא המדינה מר יצחק הרצוג, לשר החוץ מר אלי כהן, לקונסולית ישראל בירדן, גלי יצחק. למשטרת ישראל, לצה"ל, למפכ"ל המשטרה רנ"צ קובי שבתא, ליועץ המפכ"ל לענייני חרדים ניסים לוי, לעוזרת המסורה של הקונסולית האנדי, לשגריר ישראל בירדן איתן סורקיס, לסמי סגן שגריר ישראל בירדן, למנהלת המסורה אריאלה שמעוני, לאודי משגרירות ישראל בירדן, לכלל הצוותים במשרד החוץ, למגן דוד אדום ולממשלת ירדן.

 

נעדר שלום רוטבן ירדן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד