כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
יש קונה עולמו בשעה אחת

לקברניטי מאפיית אנג'ל נקרתה הזדמנות פז שלא כדאי להחמיץ // יחיאל גלאי

אם בהנהלת אנג'ל יחבקו את הרגע, יבינו שנפלה בחיקם הזדמנות פז, ממש עת רצון, עם הסתלקותו של הרב זצ"ל לגנזי מרומים וישגרו הודעת התנצלות כנה ואמיתית, הם יוכלו להתחיל במסע חזרה אל עבר לבו של הציבור החרדי

לקברניטי מאפיית אנג'ל נקרתה הזדמנות פז שלא כדאי להחמיץ // יחיאל גלאי
לחם של מאפיית אנג'ל צילום: Arie Leib Abrams/Flash90

לא הרבה פעמים בחיים אנחנו זוכים להזדמנות נוספת כמו זו שהזדמנה ביממה האחרונה לקברניטי מאפיית אנג'ל. ניתן להניח שמנהלי החברה שעומדת בשבועות האחרונים תחת חרם צרכני מצד הציבור החרדי, נחשפו אמש לסיקור הנרחב בכלי התקשורת בישראל על דמותו הייחודית ויוצאת הדופן של מרן הרב גרשון אדלשטיין זצ"ל, שהלך אמש לעולמו ומי שבגלל פגיעה בכבודו החלה המחאה הנרחבת נגדם.

בימים ובשבועות שחלפו מאז החל הציבור החרדי להחרים באופן גורף את מוצרי החברה, לא השכילה ההנהלה של המאפייה הוותיקה לעשות את המעשה הנכון והכל-כך פשוט: להתנער מההפגנה המבישה של יו"ר הדירקטוריון של החברה עמר בר לב מול ביתו של ראש הישיבה זצ"ל בבני ברק, ולגנות את דבריו האיומים של יואל שפיגל, נכדו של מייסד המאפייה המיתולוגית שהכפיש בצורה מבישה את הציבור החרדי.

כלי התקשורת הנגישו אמש במהדורות החדשות לכל עם ישראל את דמותו יוצאת הדופן של הרב אדלשטיין זצ"ל. הם עמדו על דרכו הייחודית שדגלה במתינות אין קץ כלפי כל יהודי וסיפרו על הגותו החינוכית של ראש הישיבה שניחנה בפרגמטיות, מתינות וחוסר כפיה. כל אלה עומדים בניגוד גמור למה שמייצגת ההפגנה הבוטה שהתנהלה מול ביתו של הרב אדלשטיין, שלוותה במייצגים בזויים.

אם בהנהלת אנג'ל יחבקו את הרגע, יבינו שנפלה לחיקם הזדמנות פז, ממש עת רצון, עם הסתלקותו של הרב זצ"ל לגנזי מרומים וישגרו הודעת התנצלות כנה ואמיתית, הם יוכלו להתחיל במסע חזרה אל עבר לבו של הציבור החרדי, מגזר צרכני חשוב, שרואה כעת במאפייה הוותיקה כמי שמייצגת את השנאה החרדית שפושה ברחוב הישראלי בעקבות ההסתה הבוטה נגדם.

עם ישראל נמצא כעת בתקופה לא פשוטה. המאבקים הפוליטיים שצפים ועולים לאחרונה מבליטים את חוסר ההסכמות בתוכנו ויוצרים קיטוב עמוק וכואב בחברה הישראלית. דווקא בעת הזאת למאפיית אנג'ל יש אפשרות לעשות צעד בכיוון ההפוך; להיות חלוצה במערכה לאיחוי הקרעים ביננו. אם רק ישכילו קברניטיה לנצל את הרגע, הם יוכלו לתפוס כמה ציפורים במכה אחת: לנקות את שמם ברחוב החרדי, ולייצג דרך אחרת, דרך של פשרה, של פרגמטיות, זו שאפיינה יותר מכל את דרכו החינוכית של ראש הישיבה זצ"ל. יש קונה עולמו בשעה אחת.

 

 

מאפיית אנג'ל עמר בר לב חרם צרכני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 179 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד