ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
הכל נבזז

17 אלף טונות של סיוע של האו"ם נעלמו בסודן

17 אלף טונות של סיוע מזון שהיו אמורים להגיע למשפחות שנמלטו מהמלחמה בסודן, אבדו או נעלמו או נבזזו, כך אישרה תוכנית המזון העולמית של האו"ם. מנהל הסיוע, אמר כי 17,000 טונות של סיוע מזון אבדו בביזה מאז החלו הקרבות במדינה לפני שישה שבועות

17 אלף טונות של סיוע של האו"ם נעלמו בסודן
קרבות רחוב בסודאן צילום: צילום מסך

17 אלף טונות של סיוע מזון אבדו בסודן, עקב ביזה וגניבה, כך אישרה תוכנית המזון העולמית של האו"ם. מנהל הסיוע אדי רו, אמר ביום שלישי כי 17,000 טונות של סיוע מזון אבדו בביזה מאז שהחלו הקרבות במדינה לפני שישה שבועות.

תוכנית המזון העולמית הודיעה בתחילת מאי שמוצרי מזון המיועדים לנזקקים, בשווי של בין 13 ל-14 מיליון דולר, נשדדו מאז פרוץ הסכסוך. האו"ם מסר כי הביזה השתוללה במדינה, ושכמה דיווחים על גניבה של אספקה ​​של תוכנית המזון העולמית עדיין נמצאים בחקירה.

המנהל הוסיף בהצהרות קודמות כי "נבזזו כ-17,000 טון, חלקם במחסנים שלנו ואחרים ממשאיות, וזה שווה ערך בין 13 ל-14 מיליון דולר, אנו מקבלים דו"חות כמעט כל יום על פעולות ביזה אחרות".

דו"ח האו"ם הזהיר גם כי הסכסוך בסודן עשוי "לדחוף מגמות סכסוך גלובליות ולהשפיע על מדינות שכנות רבות" וכי השימוש במוקשים ובחומרי נפץ בסכסוך הוביל להרס של קרקע חקלאית ותשתיות מים. ראוי לציין כי מאז ה-15 באפריל האחרון התפשטו מעשי גניבה וביזה באזורים רבים בחרטום, והשפיעו על מחסנים וחנויות, כמו גם בתים ואפילו בתי חולים.

מזון או"ם סודן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד