כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"קשה להגיד מה יהיה"

האם מחירי החלב ירדו מתישהו בחזרה

"אני ממש מקווה שבקרוב נתחיל לראות ירידות ונדביק את הפערים" כך ליאור שמחה, מנכ"ל התאחדות יצרני החלב בישראל, על עליית מחירי החלב שבפיקוח | הוא משבח את שר האוצר ואומר: "באמת כל עלייה נעשתה בחרדת קודש"

האם מחירי החלב ירדו מתישהו בחזרה
קרטון חלב, תנובה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מחירי מוצרי החלב המפוקחים יתייקרו ביום חמישי הקרוב בכ-1% נוספים. בעקבות עלייה זו ליטר חלב 3% בקרטון יעלה מעתה 6.81 שקלים במקום 6.75 שקלים. בעקבות ידיעה זו התראיין מנכ"ל התאחדות יצרני החלב בישראל ליאור שמחה, ברדיו 103FM ופרש את משנתו בנושא.

בפתח הדברים ביקש להתייחס למחסור בקרטוני חלב בימים האחרונים, וטען כי מדובר במחסור נקודתי. לדבריו, "זה לא משהו מכוון. ככל שתהיה יותר וודאות אני מניח שהמחלבות ישקיעו בעוד קווי יצור, ולאט לאט אנחנו נראה את הדבר הזה מתאזן".

"האם זה קשור להתייקרויות של מוצרי החלב בפיקוח?", שאלה דוידוב. שמחה הסביר שלא כך הדבר, ואמר: "מדובר במחסור נקודתי. אנחנו עברנו את החג, זה התחבר לשישי ושבת, ולא היו ימי עבודה. זה לא קשור להתייקרויות, ההפך - ככל שיהיה יותר שווה למחלבות להשקיע אנחנו נראה יותר מוצרי חלב, ונפסיק לראות את החוסרים האלה".

בהמשך התייחס לעליית המחירים, והסביר מה עומד מאחוריה. לדבריו, הסיבה שהם מעלים את המחיר היא בשל עליית מחירים עולמית שמשפיעה על תהליך הייצור. "אני ממש מקווה שנתחיל לראות ירידות ונדביק את הפערים. אני גם מקווה מאוד שנוכל להיות השנה בלי עליות נוספות - ההפך, אולי אפילו בעזרת השם המחירים ירדו. קשה לדעת, קשה להגיד מה יהיה".

לסיום ביקש לפרגן לשר האוצר בצלאל סמוטריץ', וטען: "לפי ההסכמים הקודמים שעשינו עם השר ליברמן הייתה אמורה להיות עלייה של 16 אחוז. אני מוריד בפני שר האוצר הזה את הכובע על שידע לאזן בין החקלאים לבין התעשייה לבין הצרכן. באמת כל עלייה נעשתה בחרדת קודש, וצריך להזכיר שעוד לא הדבקנו את המדד הכללי".

 

מחירי החלב שוק החלב יוקר המחיה ירידת מחירים מוצרי חלב רדיו 103 FM

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד