י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
על פי הדו"ח

מי יצרן הרכב הכי נמכר בישראל?

נתונים מהכביש: עליית המכוניות החשמליות, הזינוק של סין ומאיזו מדינה יש הכי הרכב רכבים בישראל?

מי יצרן הרכב הכי נמכר בישראל?
קיה ספורטאז צילום: קיה

אם הנכם מתלבטים איזו מכונית חדשה לרכוש, כנראה שמידת הפופולאריות של המכונית מהווה אצלכם שיקול חשוב, כלומר אם מדובר במכונית אשר נמכרת היטב בישראל, סימן שבעתיד כנראה ש"יהיה לה שוק". אבל איזה מותג של מכוניות חדשות הוא הכי נמכר בישראל? את הנתונים האלה מחזיק איגוד יבואני הרכב, הגוף אשר מסכם מדי חודש את מכירות הרכב החדש בישראל והדו"ל של האיגוד מסכם מהם המותגים הכי נמכרים בארץ, מהו הרכב החשמלי הכי נמכר בארץ וגם מהן המדינות שמהן מגיעות לישראל המכוניות החדשות.


מפעל יונדאי בצ'כיה • קרדיט: יונדאי

כך, איגוד יבואני הרכב הישראלי מפרסם דו"ח אשר מסכם את חמשת חודשי השנה הלועזית הראשונים ומהם ניתן ללמוד לא מעט אודות המגמות אשר שולטות בשוק הרכב הישראלי. כך, ראשית עולה מדו"ח המסירות שיצרנית הרכב אשר מוכרת בישראל הכי הרבה מכוניות היא יונדאי: יצרנית הרכב הדרום קוריאנית מכרה בחמשת חודשי השנה הלועזית הראשונים  24,913 מכוניות חדשות. במקום השני אחרי יונדאי נמצאת יצרנית רכב דרום קוריאנית נוספת: קיה, אשר מכרה 18,413 מכוניות חד/שות. במקום השלישי נמצאת טויוטה, עם 13,783 מכירות של רכב חדש. את המקום הרביעי תופסת יצרנית הרכב היפנית מאזדה, אשר מסרה 9,254 מכוניות ובמקום החמישי נמצאת היצרנית היחידיה ב"חמישה הפותחת" שהיא סינית – וגם מייבאת לישראל רק רכבים חשמליים: BYD, אשר מסרה 8,497 מכוניות חדשות בחמשת חודשי השנה הראשונים.


BYD האן החשמלית. קרדיט: BYD

מחלוקה של מסירות כלליות עולה נתון חשוב: בישראל נמסרו במהלך חמשת חודשי השנה הראשונים 149,604 מכוניות חדשות. רק כדי להשוות- באותה תקופה בשנת 2022 נמסרו בישראל 135,972 מכוניות חדשות. במאי עצמו נמסרו בישראל 24,303 מכוניות חדשות.

ומה עם הרכב החשמלי? לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בחמשת חודשי השנה הראשונים נמסרו בישראל 24,001 מכוניות חשמליות. מלכת המכירות היא BYD שמסרה השנה 8,497 מכוניות חדשות- ונקיות.

עוד עולה מנתוני איגוד יבואני הרכב שהמדינה אשר מייצאת הכי הרבה מכוניות לישראל היא קוריאה הדרומית – שממנה יצאו ארצה 29,155 מכוניות חדשות במהלך חמשת חודשי השנה הראשונים. במקום השני נמצאת סין עם 25,459 מסירות ובמקום השלישי יפן, ממנה יצאו לישראל 19,970 מכוניות חדשות.

רכב חשמלי יונדאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד