כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
לאחר שעכבה את התשלום

ארקנסו שילמה 500 דולר שהבטיחה לרופא יהודי אנטי ישראלי

מדינת ארקנסו שילמה לרופא יהודי שסרב להבטיח לא להחרים את ישראל. רופא העור סטיב פלדמן, פעיל זכויות פלסטיני, מתכנן לתרום את 500 הדולר שנמנע ממנו לקול היהודי האנטי-ציוני לשלום

ארקנסו שילמה 500 דולר שהבטיחה לרופא יהודי אנטי ישראלי
אילוסטרציה צילום: unsplash

מדינת ארקנסו שילמה 500 דולר שהבטיחה לרופא יהודי, לאחר שעכבה את התשלום במשך חודשים בגלל סירובו של הרופא לחתום על התחייבות המבטיחה לא להחרים את ישראל. התשלום הגיע לאחר לחץ ציבורי על המדינה לתת את התשלום.

הרופא, פעיל פרו-פלסטיני ותיק, מתכנן לתרום את הכסף לקבוצה האנטי-ציונית "קול יהודי לשלום". ביצוע התרומה שלו הוכרזה בהודעה של הקול היהודי לשלום והמועצה ליחסי איסלאם - אמריקה.

סטיב פלדמן, רופא עור בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת ווייק פורסט בצפון קרוליינה, היה זכאי לתשלום מהמדינה לאחר שנשא הרצאת זום בפברואר האחרון בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת ארקנסו. אבל חוק מדינת ארקנסו מחייב את כל מי שעובד עם המדינה לחתום על התחייבות שלא יחרימו את ישראל, שלדברי פלדמן סותרת את ערכיו הדתיים והמוסריים.

חוק ארקנסו חל רק על קבלנים ציבוריים שמרוויחים יותר מ-1,000 דולר בתשלומים מהמדינה, אך גורמים רשמיים אמרו בתחילה לפלדמן שעצם הצטרפותו למערכת הספקים של המדינה תהפוך אותו זכאי לתשלומים עתידיים אפשריים שיוכלו להביא את הסכום אל מעבר לאלף דולרים. אבל התובע הכללי של ארקנסו, טים גריפין, אמר שפלדמן זכאי לתשלום.

"החוק לא חל על פלדמן מכיוון שזה היה מענק, לא חוזה, והוא לא עומד ברף של 1,000 דולר גם אם היה חוזה", אמר בהצהרה לתקשורת האמריקאית. "בכל מקרה, יש לשלם לו".

פלדמן אמר לסוכנות הידיעות היהודית שהוא מאמין שעמדתו של גריפין בנושא סייעה לזרז את התשלום שלו, שכן הוא קיבל הזמנה להצטרף למערכת של המדינה זמן קצר לאחר מכן. "זמן קצר לאחר שפורסמו החדשות על כך, הם ודאי הבינו שמה שהם עושים לא חוקי", אמר פלדמן. פלדמן  מתכנן לתרום את 500 הדולר שנמנע ממנו לקול היהודי האנטי-ציוני לשלום.

כזכור כפי שדיווחנו ד"ר סטיב פלדמן, רופא עור, העביר הרצאת זום לסטודנטים לרפואה באוניברסיטת ארקנסו בפברואר האחרון, בגינה הוא היה זכאי לתשלום של 500 דולר מהמדינה. אבל פלדמן אמר כי המדינה מעכבת את התשלום משום שסירב לחתום על התחייבות, הנדרשת על פי חוק ארקנסו מאז 2017, להתחייב לא להחרים את ישראל.

ארקנסו היא אחת מעשרות מדינות שהעבירו חוקים שמטרתם להילחם בתנועת החרם על ישראל. החוקים אוסרים על המדינה להשקיע בחברות שמחרימות את ישראל או, כמו במקרה של ארקנסו, קבלני מדינה חייבים הבטיח לא להחרים את המדינה. רוב החוקים הללו בוטלו על ידי בתי משפט, אך הרצאתו של פלדמן התקיימה באותו חודש שבו בית המשפט העליון של ארה"ב סירב לדון בחוק של ארקנסו.

לפלדמן יש קרובי משפחה שגרים בישראל. אבל הוא אמר שההבטחה מתנגשת עם השקפותיו הדתיות והמוסריות. בנוסף לעבודתו הרפואית, הוא פעיל פרו-פלסטיני שיצר את המוזיאון היהודי של "החוויה הפלסטינית" המקוונת. באתר נכתב, כי "המחויבות היהודית להילחם בעוול צריכה להוביל יהודים לעמוד על זכויות הפלסטינים". פלדמן אמר שהוא כן תומך בחרם על ישראל.

ארה''ב חרם על ישראל תשלום פלסטינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד