י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
להיט בנסיגה

קבלת פנים צוננת לחשמליות הסיניות

באירופה יודעים משהו שאנחנו לא: מספרי המסירות הרשמיים של רכב חדש בגרמניה והולנד חושפים קבלת פנים צוננת לחשמליות הסיניות

קבלת פנים צוננת לחשמליות הסיניות
רכב חשמלי עם שבעה מושבים. קבלת פנים צוננת: BYD צילום: BYD

מכוניות סיניות הצליחו תוך פרק זמן קצר לכבוש נתח מכירות נאה בשוק הרכב הישראלי. זוהי עובדה. לפי הדיווח האחרון של איגוד יבואני הרכב אשר מסכם את מסירות הרכבים החדשים בישראל בחמשת חודשי השנה הראשונים של 2023, סין נמצאת במקום השני ברשימת המדינות אשר מייצאות רכבים לישראל, עם 25,459 מכוניות חדשות שיוצאו לכאן. הנתון הזה ממקם את סין במקום השני אחרי קוריאה הדרומית, ממנה יוצאו לישראל 29,155 מכוניות חדשות. לשם השוואה, בשנה שעברה בתקופה של חמשת חודשי השנה הראשונים הגיעו לישראל 6,820 מכוניות חדשות מסין. כלומר זהו זינוק מטאורי. במאי לבדו יובאו לישראל 3,626 מכוניות מסין. אבל האם גם ביתר מדינות העולם מתלהבים מן המכוניות הסיניות כפי שאנחנו מתלהבים בישראל? נתוני מסירות של שווקים גדולים בעולם שגם בהם הסינים מוכרים מכוניות חושפים שההתלהבות פחותה.

כך, לפי נתונים של משרד התחבורה הגרמני, בחודש מאי נמכרו בגרמניה 246,966 מכוניות חדשות אבל הסינים לא ממש כיכבו. לפי הנתונים המותג הסיני הכי נמכר בגרמניה בחודש שעבר הוא MG עם 1,780 מסירות. אבל מה שיותר מעניין הוא שלהיטי המכירות של ישראל אינם מצליחים למכור מכוניות במספרים משמעותיים בגרמניה אשר נחשבת למדינה בה תעשיית הרכב האירופית התפתחה.  כך, לינק אנד קו מכרה בגרמניה 237 מכוניות חדשות במאי ואילו בי וואי די, המכונית הסינית הכי נמכרת בישראל שהצליחה להעלות לא פחות מ-1,268 מכוניות לכבישי הארץ בחודש שעבר, הצליחה למכור בגרמניה רק 54 מכוניות במאי. אייווייז שכפי שפורסם השבוע נקלעה לקשיים, מכרה בגרמניה מכונית אחת בלבד בחודש שעבר לעומת שמונה מכוניות בישראל.

ומה קורה במדינות אירופיות אחרות? בהולנד נמסרו במאי 33,135 מכוניות חדשות לפי ארגון יבואני הרכב ההולנדי, כלומר מדובר בשוק שהוא גדול כמעט בשליש משוק הרכב הישראלי אבל גם בהולנד הסינים מצליחים פחות מישראל. כך לפי הנתונים הרכב הסיני הנמכר בהולנד הוא לינק אנד קו עם 681 מסירות במאי. אחריה נמצאת MG עם 560 מסירות. את המקום השלישי תופסת פולסטאר עם 308 מסירות. ומה עם מלכת המכירות החשמליות של ישראל? BYD הצליחה למכור בהולנד בחודש שעבר רק 66 מכוניות. אייוויז מכרה בהולנד 41 מכוניות בחודש שעבר ואילו ניאו, שמכוניותיה אינן משווקות בישראל, הצליחה למכור בהולנד בחודש שעבר 23 מכוניות

רכב חשמלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד