י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מהדורה מיוחדת

לייבל'ה בתיעוד: נתניהו שאל, "לפוניבז' יש בית קברות?"

והשבוע בלייבל'ה: כשנתניהו לא ידע על קיומו של בית קברות בבני ברק -תיעוד מיוחד | חבר המועצה שצפוי לעזוב את מפלגתו |  הגוראים שלבשו קאפטן מוקדם | הדרוזי שמעריץ את בבצ'יק | וגם: מה היה באירוע 'אדירי התורה' 

לייבל'ה בתיעוד: נתניהו שאל, "לפוניבז' יש בית קברות?"
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה שנמצא זמן ממושך בגלות, עוקב בדריכות אחר קרבות הירושה בציבור הליטאי. לעצמו חשב על קונספט ייחודי - סוג של ריאליטי שבו יכניסו את כל הגבאים של ראשי הישיבות מגיל 85 ומעלה לבית סגור, יתנו להם משימות, ישאלו אותם שאלות, וכל כישלון הוא הדחה. השורד האחרון כמובן ייקח את כל הקופה ויזכה בתואר הנכסף. 

לייבל'ה מציע את המחנך המפורסם ואיש משמרת הקודש מוטק'ה בלוי כמנחה בכיר, אולי לצידה של איזה רבנית חסידית. כמובן שיהיה ניתן יהיה להצביע מכל מכשיר 'נדרים פלוס'. 

בצל הקרבות על הירושה, לייבל'ה חושף השבוע על חבר מועצה חרדי מוכר באחת הרשויות הגדולות בארץ, שרץ עד היום ברשימה למועצה שאינה חרדית, והוא צפוי לעזוב את מפלגתו במערכת הבחירות הקרובה. האם יפרוש מהחיים הפוליטיים או יחבור למפלגה אחרת, ימים יגידו.

ואי אפשר מבלי לשאת תפילה ובקשה לרפואתו של איש אמונם של גדולי ישראל הרב דוד מרגלי יו"ר הוועד העולמי של מאקווא, אלעזר דוד בן רבקה העניא השרוי במצב קשה מאוד לאחר שטס להונגריה להילולא של בעל ה'אהל משה'. הרב מרגלי מאושפז בהונגריה ומחכים לתוצאות הטיפולים במטרה להטיסו לארץ הקודש. 

השיא של השבוע היה כמובן הכובע אותו חבש ירון אנג'ל שבא להתנצל אצל בני מרן הגרי"ג אדלשטיין זצ"ל ותוך רגע לייבל'ה בלע כבר 10 בורקסים רותחים של אנג'ל. לייבל'ה יודע לספר כי הוא שוקל בחיוב לעבור לכובעים של מיסטר אנג'ל. 

אפרופו בית הגרי"ג אדלשטיין זצ"ל, לייבל'ה נתקל בסרטון מדהים ובלעדי בעת ניחום האבלים של ראש הממשלה נתניהו ששאל את ח"כ גפני היכן רבי גרשון נקבר. משנענה כי הוא קבור בפוניבז', שאל בהלם "מה יש בית קברות של פוניבז' איפה?" אז השיבו לו שבבני ברק. נתניהו נדהם "מה בבני ברק יש בית קברות? בתוך העיר? לא ידעתי".

הזמר יעקב שוואקי הגיע השבוע לכנסת (עם זקן לאות האבל על אמו ע"ה) והתקבל במליאה בברכות. בהמשך הוא נראה בחדרו של הח"כ החרוץ ארז מלול בדיון מעניין.

מי שקיבל את פניו במליאה היה ח"כ ישראל אייכלר שנתן לו כבוד גדול כפי משגיע לאחד מגדולי הזמר היהודים.  

עוד בכנסת: שעות אחרי שחזר לארץ ראה לייבל'ה את ח"כ יצחק פינדרוס בסוד שיח עם השר דודי אמסלם במרפסת מזנון החכי"ם. 

גם הח"כל ניר אורבך נצפה השבוע בכנסת צועד כמעט כמו חבר כנסת רגיל. 

גולת הכותרת של האירועים בארץ היו חתונות הענק בציבור החסידי.

בשמחת בית בעלזא הגדולה ראה לייבל'ה את מזכיר הממשלה יוסי פוקס מתברך בחמימות מהאדמו"ר מבעלזא. 

עוד מהחתונה בארנה ראה לייבל'ה את לחם הפנים של חתונת בעלזא מעשה ידיו של הקונדיטור חזקי אויש חתנו של הרב אייזיק פריד יו"ר הידברות העולמי.

לייבל'ה תפס באמצע מעמד ה'קבלת פנים' בבעלזא שיחה דרמטית מאחורי הקלעים ומאחורי וילון. לייבל'ה ראה את המשמשים בקודש האחרונים שהתחתנו בשנה האחרונה יודל'ה גריינוולד ויומי קוט ששניהם גרים כיום במונטריאול שבקנדה הרחוקה שלא ויתרו והגיעו ממרחקים להשתתף בשמחה הגדולה.

בם שמחת בית גור הפכה לשמחה עוצמתית במהלכה זיהה לייבל'ה כמה דמויות מוכרות בחסידות גור שבחרו מתחילת היום להסתובב כבר עם בגדי שבת תוך כדי עבודתם.

ביציאה ממגדל משרדים בלב תל אביב ראה את יועץ התקשורת בונים נאגל בבגדי שבת. לתמיהת לייבל'ה הסביר נאגל: "החילוניים האלו ממילא לא מבדילים בין חליפה לקפוטה".

בהמשך היום תפס לייבלה את עורך 'קולמוס' ר' אלטר גרובייס עומד בחדר המערכת עם הקפוטה השבתית, רגע לפני שהוא נטש והשאיר את אריה ארליך לבדו. ארליך מיהר לצייץ על כך והתלונן "מה לא עושים בשביל כבוד החסידות".

לייבל'ה לא פספס כמובן את האירוע הענק באצטדיון בפילדלפיה של 'אדירי התורה' שם ראה את מאיר ברנשטיין שליחנו לעולם הערבי כשהוא בסלפי עם המשפיע הרב יוסף יצחק ג'ייקובסון מחב"ד שהגיע לכינוס הליטאי הגדול. 

בשולי האירוע הגדול "אדירי התורה" נצפה ראש הכוללים הגאון רבי מרדכי דינר עם ראש ישיבת לייקווד הגר"מ קוטלר מאחורי הקלעים. יודעי דבר מספרים שהרב דינר היה מעורה עם ראש הישיבה בהיערכות לאירוע הגדול.

ולייבל'ה שהגיע בעצמו לכינוס, חיפש היכן להשביע את רעבונו וצעד לעבר מסעדת 'נוסטלגיה' שכבשה את לבבות תושבי ניו ג'רזי ופרברי לייקווד. לייבל'ה ישב עם המפיק זאבי פריד ואחיו ארי שהגיע לביקור בזק ואכל כמו שלא אכל שנים רבות. מדובר באחת מהמסעדות הנוסטלגיות באמת עם אוכל יהודי כמו שלייבל'ה אוהב. 

בהמשך ראה את ראש עיריית לייקווד מנשה מילר מגיע למסעדה ונפגש עם הבעלים של 'נוסטלגיה' מוישי מילר שנותן שירות לכל אדם באשר הוא אדם. 

לייבל'ה גם הגיע לבורו פארק שם במסעדת וי אי פי של בנצי רוזנפלד ראה את הקלרינט דוד הלר שצעד ריק על קיבתו ולבסוף יצא שבע. 

מי שנשאר בבורו פארק ולא הגיע לחתונת בעלזא ברגע האחרון, היה העסקן של בעלזא בניו יורק הרב ראובן חיים וינברגר שכמובן גייס כספים לטובת המוסדות בכל הכוח.

עוד בניו יורק, לייבל'ה ראה שגם מסורת ומורשת ילכו יחדיו, בחיבוק חם וחברי של שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש, עם שכנו שר המורשת, עמיחי אליהו. בתווך נראה שימי אלבום, רמ"ט השר פרוש, לא מפספס רגע ועובד כבר על מירון תשפ"ד. 

המשב"ק המיתולוגי לבית סאטמר ר' משה פרידמן (משה גבאי) נצפה בשיחה לבבית עם יו"ר ארגון הידברות העולמית העסקן הרב אייזיק פריד בחתונת נכדו של האדמו"ר מהורדונקא שהתקיימה הערב בבורו פארק.

ציר שלומי אמונים - דגל התורה: לייבל'ה פתח השבוע את העיתונים 'יתד נאמן' ו'המבשר' וראה את מודעת האירוסין לבת הרב שמעון זעליג אורלנסקי מנכ"ל עיתון יתד נאמן. אך מאידך, בעיתון המודיע, לא מצא את המודעה. אולי עוד חזון למועד.

השבוע נערכה בר מצווה לבנו של סגן ראש העיר בני ברק מנחם שפירא, קודם השמחה נכנס שפירא והחתן למעונו של האדמו"ר מסאדיגורה שהעניק לחתן ספר עם הקדשה אישית לרגל השמחה. 

בשמחת החתונה לבנו של חבר מועצת העיר אלעד פיני גרוס המכונה "שר התעסוקה החרדי", שנערכה השבוע בבני ברק הגיעו כל המי ומי להשתתף.  בכניסה לשמחה ראה את ח"כ משה שמעון רוט מחסידות צאנז מצחצח את נעליו כיאה וכראוי לכבוד התורה.

בהמשך ראה עשרות רבנים ואישי ציבור לצד בכירי הליכוד וגם אלו שהיו בליכוד מגיעים לאחל מזל טוב לשר התעסוקה החרדי. 

במהלך סיור של שר השיכון וצוות משרדו בכפר הדרוזי עוספיא, שיבח אחד מנכבדי הכפר את עוזרו האישי של השר מוטי בבצ'יק. שייח בכיר ששמע את הדברים נשא את עיניו בהערצה, ולייבל'ה הספיק לתעד.

חשיפת 'בחדרי' השבוע על עצירת יבוא דגי המרלין לישראל בעקבות הכרעת עמוד ההוראה הרב זילברשטיין הכתה גלים ועוררה שיח ער ברשתות סביב העניין. אחד הגולשים הצליח לדוג ממצולות הארכיון אייטם בנושא מלפני כמה עשרות שנים. לייבל'ה מברך על העיסוק בנושא ומזכיר למאוכזבים שגם מושט וסלומון זה פתרון לא רע בכלל.

בחתונה בצרפת לבתו של הרב כץ אב"ד צרפת עם בחור מבחירי ישיבת חברון גבעת מרדכי המריאו 15 בחורים מהישיבה לחתונה. במקום ראה לייבל'ה את ראש הישיבה דחברון הגאון רבי יוסף חברוני (מחותנו של הרב כץ) שפצח בריקוד קדאצ'קה סוער מתמיד. 

במפגש שערך השבוע הרב יצחק שפירא לשגריר הגרמני מר שטפן זייברט להכרת הציבור החרדי בהשתתפות מובילי דעת קהל חרדים, ראה לייבל'ה את מוטק'ה בלוי כשהוא מעלה חיוך על פניו של השגריר כשהסביר לו כי יותר מסוכן בארץ ישראל ממשולש ברמודה.

את איש היח"צ החרדי קותי אוברלנדר ראה לייבל'ה כשהוא מביט בעניין בדו שיח המעניין של מוטק'ה עם השגריר.

את עורך דין ישראל ענדען חבר המויעצס של 'יד ושם' ראה לייבל'ה השבוע עם האסיר לשעבר יונתן פולארד. ענדען איחל לו מזל טוב על נישואיו בשעה טובה. 

הצלמים החרדים כבשו השבוע כל חלקה טובה בחצרות החסידים: הצלם נפתלי לרר שתיזז בין גור לבעלזא נצפה ב'ארנה' מתעד את הרגעים הגדולים. 

גם צלם חצר חסידות בעלזא אנשי בעק תועד ברגע של נחת עם המצלמה יחד עם הצלם ארי ק. שכחסיד בעלזא הגיע מארה"ב לתעד את השמחה. 

ומתוך עשרת הצלמים שהשתתפו השבוע בשמחת החתונה של תולדות אהרן - טאהש  - קרעטשניף בבית המדרש מכנובקא בבני ברק ירד הצלם שלום קרויס מתולדות אהרן מירושלים עם הזברה בכדי לתעד את השמחה.

במהלך אירוע סיום הש"ס מרגש בישיבת חברון לע"נ אביו של אחד התלמידים, הלחין בספונטניות הזמר והיוצר שלוימי מאיר לחן חדש ומרגש, אנחנו כבר מזמזמים...

והזמר משה קליין לא נח לרגע. השבוע הוא תועד עובד במרץ על האלבום הישראלי, והפעם אצל צמד המפיקים גיא ויהל.

את הזמר והיוצר הצעיר והמבטיח, נותי ליברמן ראינו השבוע בצילומים לקליפ חדש שיצא בקרוב "לונה פארק" האם גם זה יכנס לפלייליסט גלגל"צ? ימים יגידו...

ואם בליברמן עסקינן, בערבו של יום שלישי בהשקת אלבומו של חנן בן ארי יחד עם קהל מצומצם, נצפה נותי ליברמן שהוזמן אישית ע"י חנן להשתתף בהשקה, חנן שראה את נותי מרחוק, עצר הכל, שלח לחיצת יד חמה לנותי וזה מתועד. האם השניים ישתפו פעולה מוזיקלית? ימים יגידו.

ולפינת ההיסטוריה: לאחר למעלה מ-50 שנות קריירה לבעל מנגן ר' ירמיה דמן באירועי החצר, לראשונה ע"פ בקשת בנו של האדמו"ר (המחותן) הופיע בחתונה הגדולה באצטדיון פיס ארנה בירושלים בחתונה והמצווה טאנץ של נכדו האדמו"ר הבעל מנגן כוכב הזמר החסידי יענקי אויש מפרחי החסידות. כמובן שגם דמן נתן בקולו, אולם אויש מקבל לראשונה במה כסולן באירועי החצר.

הצלם דוד קשת, הזמר והיוצר יודי יגאלי, ואיש הרשת נועם אליהו, המנהלים את רשת הקבוצות ידיעות בני ברק, נצפו השבוע סועדים במסעדת יוקרה בטיילת בעיר הקודש טבריה במהלך חופשה בת מספר ימים במקום.

לפינת המזל טובים השבועית

ברכת מזל טוב לנגיד הרב דן גרטלר לרגל הולדת נכדתו בת לחתנו מרדכי שחטר.

ברכת מזל טוב לסגן ראש העיר בני ברק מנחם שפירא לרגל שמחת בר המצווה לבנו. 

ברכת מזל טוב לעורך עיתון 'בקהילה' שלמה קוק לרגל אירוסיו עם רות סויסה. 

ברכת מזל טוב לעסקן מוטי פריד לרגל שמחת אירוסי בנו בשעה טובה. בשמחה ראה לייבל'ה את ניצול הפיגוע בצומת רמות, הרב אברהם פאלי, שהגיע לאירוסין להודות לו לאחר הסיוע. 

המועמד לראשות העיר לוד ח"כ לשעבר יורם מרציאנו נצפה בחתונת בנו של יועצו המשפטי והפעיל החברתי בשכונת אחיסמך עו"ד אורי ביליצקי, שנערכה ברביעי בערב באולמי וגשל בבני ברק.

ולסיום, ברכת מזל טוב חמה ולבבית לעסקן ואיש החסד הנודע ר' נחמיה הויזמן יו"ר 'אגודת ישועות בקיטוב' לרגל שמחת הולדת הנכד בשעה טובה.

לייבל'ה לייבלה רכילות חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד