כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
הפשיעה במגזר הערבי

סקר: מי היה שר טוב יותר ומי האשם ברציחות

סקר שנערך ברקע הנושא הבוער - האלימות הגואה במגזר הערבי מעלה כי רב הציבור סבור שהשר בר לב טיפל טוב יותר בסוגיה ממחליפו השר בן גביר | ומה על נתנהו לעשות לגבי הוועדה למינוי שופטים

סקר: מי היה שר טוב יותר ומי האשם ברציחות
איתמר בן גביר/עומר בר לב צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

לצד סקר מנדטים, שערך פרופ' קמיל פוקס עבור 'חדשות 13', נשאלו משתתפי הסקר איזה שר ניהל טוב יותר את המאבק באלימות בחברה הערבית. מהתוצאות עולה כי 34% מהמשיבים טענו שהשר לביטחון הפנים הקודם עמר בר-לב ניהל את המאבק טוב יותר, לעומת 21% שחושבים כי השר הנוכחי איתמר בן גביר מנהל טוב יותר את המאבק בפשיעה הערבית. 45% ממשתפי הסקר השיבו כי הם אינם יודעים מי נאבק יותר טוב בתופעה.

באשר לשאלה מי נושא באחריות לאלימות הגואה בחברה הערבית, 46% מהציבור מאשימים את הנהגת החברה הערבית, 6% מאשימים את המשטרה, 11% סבורים שהשר בן גביר אשם, ואילו 27% מאשימים את הממשלה כולה.

כן נשאלו משתתפי סקר קמיל פוקס ו'חדשות 13' "מה לדעתכם נתניהו צריך לעשות לקראת הבחירות לנציגי הכנסת לוועדה למינוי שופטים" 54% השיבו כי עליו לתמוך בהקמת הוועדה עם נציג מהאופוזיציה כפי שהיה נהוג עד היום. 24% סבורים כי על ראש הממשלה לתמוך בהקמת הוועדה עם שני נציגים מהקואליציה. 21 השיבו כי הם לא יודעים להכריע בעניין.

הסקר נערך על ידי פרופ' קמיל פוקס וכלל 700 נשאלים, מהם 600 מהאוכלוסייה היהודית ו-100 מהמגזר הלא-יהודי. התשאול במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרוייקט המדגם בהנהלתו של ד"ר אריאל איילון. התשאול במגזר הלא-יהודי נערך על ידי חברת סטט נט בראשות יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 3.7%.

גל האלימות אלימות ערבית המגזר הערבי סקר דעת קהל קמיל פוקס ערוץ 13

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד