א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
המחאה נגד הרכת הקלה

פציעת שוטרים והצתת תשתיות: מעצר המפגינים הוארך | תיעוד

שלושה מפגינים שנעצרו אתמול במהלך המחאה נגד קו הרכבת הקלה בירושלים יישארו במעצר, כך קבע בית המשפט | השלושה, לפי המשטרה, הציתו תשתיות, תקפו שוטרים והשליכו אבנים

פציעת שוטרים והצתת תשתיות: מעצר המפגינים הוארך | תיעוד
מעצר מפגין בבר אילן צילום: דוברות המשטרה

בית משפט השלום בירושלים האריך היום (שני) את מעצרם של שלושה מפגינים חרדים, שהתפרעו אתמול במהלך מחאת 'העדה החרדית' נגד הקמת קו הרכבת הקלה ברחוב בר אילן בבירה.

לפי המשטרה, עשרות מפגינים הפרו את הסדר הציבורי תוך השלכת אבנים שגרמו לפציעתם של מספר שוטרים, הציתו תשתיות, תקפו שוטרים באלימות וחסמו את דרכם של כלי רכב.

במהלך פעילות כוחות המשטרה ומשמר הגבול במחאה האלימה, נעצרו חמישה חשודים. שלושה חשודים בתקיפת שוטרים וביידוי אבנים לעברם, הובאו הבוקר בפני בימ"ש שלום ירושלים לדיון הארכת מעצרם.

בתום הדיון, במהלכו נעתר בימ"ש לבקשת נציג המשטרה, הוארך מעצרם של השלושה ב-3 ימים נוספים לטובת מיצוי חקירתם.

"משטרת ישראל תמשיך לאפשר את חופש המחאה לכל אדם כל עוד נשמר החוק במקום אך תנקוט נחישות ויד קשה כלפי כל גילוי אלימות וסיכון ביטחונו של הציבור, תחקור מעורבים בכך ותפעל למיצוי דין עמם", מסרה משטרה.

הפגנות הקנאים חודשו לאחר הפסקה של חודשים ארוכים. מאז השבוע שעבר חזרו אנשי 'העדה החרדית' להפגין על הציר ואמש החריפה ההפגנה אף החריפה כשמאות יצאו להפגין וניסו לחסום את הציר והזיקו לתשתיות.

הפגנה הרכבת הקלה ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד