י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
חקיקה בכבישים

חסמתם חניית רכב חשמלי? תשלמו קנס

חבר הכנסת ארז מלול (ש"ס) הגיש הצעת חוק שתעלה השבוע לוועדת השרים לענייני חקיקה

חסמתם חניית רכב חשמלי? תשלמו קנס
עמדת טעינה ציבורית וחניה מסומנת צילום: רוני נאק

התופעה הפסולה של בעלי מכוניות שאינן חשמליות אשר חוסמים את עמדות הטעינה הציבוריות ברחבי הארץ צפויה ככל הנראה להיפסק בקרוב: הצעת חוק אשר הגיש חבר הכנסת ארז מלול (ש"ס) תעלה השבוע ביום רביעי לוועדת השרים לעינייני חקיקה להצבעה טרומית ומשם צפויה להמשיך בתהליכי חקיקה.

לפי לשון הצעת החוק של הח"כ מלול: " נכון לשנת 2023, אין ברחבי הארץ מספיק עמדות טעינה ציבוריות והדבר מהווה חסם לרכישת כלי רכב חשמליים. גם מעט העמדות שקיימות לא מאפשרות שימוש יעיל מפני שרבות מהן נחסמות על-ידי כלי רכב שאינם נטענים, שכן הממשלה והרשויות המקומיות עדיין לא הסדירו חניה ושימוש בעמדות טעינה ציבוריות.

בפועל מגיעים נהגים שזקוקים לטעינה אל עמדות חסומות. כפי שמוכיחה לנו החניה המופקרת של נהגים בחניות נכים, וגם כפי שעולה מתלונות אודות חסימות של עמדות טעינה ברחבי העולם – הפתרון הנדרש הוא הצבת תמרור שמסמן את מקום החניה לרכב חשמלי בלבד, לצד מדיניות אכיפה נוקשה של המשטרה ושל רשויות מקומיות".

בנוסף מגדירה הצעת החוק של חבר הכנסת מלול את השינוי בפקודת התעבורה, כלומר את השינויים בחוק אשר יגדירו את התקנות החדשות. לפי עיקר השינויים: "רכב חשמלי" יוגדר בפקודת התעבורה כרכב אשר מונע במנוע חשמלי. וגם כי רשות תימרור מקומית תהיה רשאית לסמן חניות אשר יהיו צמודות לעמדות טעינה, זאת אומרת שגם אם כיום ליד עמדת הטעינה אין מקום חניה מוכרז, החוק יאפשר סימון שלו.

לשון הצעתו של מלול קובעת גם את בסיס ההגדרה החוקית: " לא יעמיד אדם ולא יחנה רכב שאינו רכב חשמלי במקום חניה שסומן לפי סעיף קטן". כלומר כאן נמצא עצם האיסור.

יש לציין: הצעתו של חבר הכנסת מלול אינה כוללת התייחסות לגובה הקנס אשר יוטל על מי שיחנה בחניה של הרכב החשמלי ואינה כוללת כל התייחסות לזהותו של מי שיהיה אחראי בפועל על האכיפה, כלומר האם תפקיד האכיפה (ומתן הקנס שגובהו אינו ידוע עדיין) יוטל על כתפי שוטרים או פקחים עירוניים.

רכב חשמלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד