י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

מנהל החברה נאלץ להשיב את הכסף וירצה שנת מאסר

מנהל חברה שניכה הוצאות בסך 783 אלף ש"ח שלא כדין השיב את הכסף לקופת המדינה וירצה שנת מאסר בפועל

מנהל החברה נאלץ להשיב את הכסף וירצה שנת מאסר
אילוסטרציה צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

בית משפט השלום בנתניה גזר על רון יניב, מנהל בחברת שרגרף, 12 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי וקנס של 55 אלף ש"ח בגין עבירות מס. בנוסף הושת קנס של 55 אלף ₪ על החברה שבניהולו. העונש נגזר על הנאשם בגין ניכוי של מס תשומות בסך של 783 אלף ₪ שלא כדין ועבירות של אי הגשת דו"חות במועד למע"מ. העונש הוטל תוך התחשבות בכך שהנאשם השיב לקופת המדינה את הסכום שנגרע ממנה שלא כדין כתוצאה מפעולותיו. מטעם המדינה, ייצגה עו"ד מרב יולי, מהיחידה המשפטית מחוז מרכז – מע"מ.

הנאשם שימש כמנהל הפעיל ומנהל הכספים של חברת שרגרף אחזקות בע"מ, חברה לייצור שלטים הנמצאת בבעלות של אחיו ואחותו ובה עובדת גם אמו. במסגרת תפקידו היה מופקד על הדיווח והתשלום למע"מ. על פי הכרעת הדין בעניינו, החל מחודש ינואר 2013 ועד לחודש מאי 2017 הגיש הנאשם דו"חות תקופתיים למע"מ נתניה ובהם ניכה שלא כדין הוצאות אשר סכום המע"מ הנובע מהן הינו בסכום כולל של 783 אלף ₪ וזאת מבלי שהיו בידיו חשבוניות המעידות על ההוצאות הללו. בנוסף, הגישה החברה מספר דו"חות שלא במועד וללא צירוף תשלום כנדרש על פי החוק.

מעדויותיהם של עובדי צוות ביקורת החשבונות במע"מ נתניה, שניהלו את החקירה, עולה כי הנאשם פעל בשתי דרכים עיקריות: האחת, ניכוי הוצאות ללא חשבוניות. השנייה, ניכוי כפול בגין אותה חשבונית, פעם אחת בסכום המקורי ופעם שנייה בסכום המנופח.

להגנתו טען הנאשם כי היו בידו בעת הדיווח מסמכי הוצאות אך אלה אבדו בזמן שחלף בין הדיווח לביקורת. כמו כן, בנוגע לחשבוניות שדווחו בכפילות ובניפוח, לאחר מספר גרסאות טען הנאשם כי אמו היא שהקלידה אותן בכפילות ובעת ההקלדה השמיטה בטעות את הנקודה העשרונית, מה שגרם להכפלת סכום המס ב-100.

כב' השופט גיא אבנון דחה את טענותיו של הנאשם וקבע כי הנאשם הוא שביצע את העבירות לבדו ובמודע, מתוך כוונה להתחמק מתשלום מס בניגוד לחוק מע"מ. "הצטברות המעשים האקטיביים שביצע הנאשם מלמדת כי אין מדובר בטעויות שנעשו בתום לב", נכתב בהכרעת הדין, "אלא בהתנהלות שיטתית ועקבית שנועדה להתחמקות מתשלום מס אמת".

באותו יום ניתן גזר דין גם בתיק של מס הכנסה כנגד הנאשם, בגין אי הגשת 5 דוחות שנתיים למס הכנסה. בהליך זה, שבו יוצגה המדינה על ידי עו"ד אמיר יונתי מהמחלקה המשפטית מחוז מרכז – מס הכנסה, נגזרו על הנאשם 4 חודשי מאסר נוספים, שניים מהם בחופף לריצוי המאסר שנגזר בתיק המע"מ, קנס של 10,000 ₪ ועל החברה קנס של 26 אלף ₪. במקביל מתנהל הליך בבית משפט השלום ברחובות על ידי פרקליטות מיסוי וכלכלה כנגד הנאשם בגין זיופי טפסים של ביטול עיקול מטעם מע"מ. 

 

עבירות מס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד