כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
הבחירות בבני ברק

לראשונה: ראשי 'דגל' דנו בהטלת הווטו על חנוך זייברט

בישיבה שנערכה היום בנושא הבחירות לרשויות המקומיות ברחבי הארץ, דנו ראשי 'דגל התורה' בדרישה להטיל וטו על נציג 'אגודת ישראל' | ההכרעה בסוגייה הנפיצה צפויה להגיע לשולחנם של גדולי ישראל

לראשונה: ראשי 'דגל' דנו בהטלת הווטו על חנוך זייברט
כינוס ראשי דגל התורה צילום: באדיבות המצלם

ראשי 'דגל התורה' שהתכנסו היום (ראשון) לדיון בנושא הבחירות המוניציפליות ברחבי הארץ, דנו לראשונה בדרישה להטיל וטו על נציג 'אגודת ישראל' בבני ברק, חנוך זייברט. 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי במהלך הדיון עלתה פניית הנציגים המקומיים בעיר, אך יחד עם זאת לא התקבלה כל החלטה בעניין. חברי הכנסת של 'דגל התורה' ובכירי המפלגה שהשתתפו בכינוס הביעו תמימות דעים על כך שאין להפר את ההסכם עם אגודת ישראל, אך סיכמו לבחון את הנושא בימים הקרובים ולמצוא פתרונות חלופיים. החלטה בעניין צפויה להגיע לשולחנם של גדולי ישראל שיכריעו בסוגיה הנפיצה.

כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים', מאחורי המהלך עומדת קבוצת גבאים מהקהילות הליטאיות בעיר, שטוענים כי כהונה של זייברט בראשות העיר עלולה לפגוע בהם. בתום כינוס שערכו לאחרונה הגבאים, אותו הם הגדירו כ"כינוס חירום", הם שיגרו מכתב לראשי 'דגל התורה'. "דורשים להטיל וטו על מועמדות זייברט ומוכנים לתמוך בכל מועמד אחר שתציב אגודת ישראל או ש"ס. לחילופין, יש לרוץ לבד", כתבו הגבאים.

• ההסכם בבני ברק בסכנה? דרישת הגבאים מראשי 'דגל'

בהודעת 'דגל התורה' שפורסמה היום בתום הישיבה נאמר כי "חברי הכנסת של התנועה יחד עם חבר ההנהלה הרב דוד אוחנה, מנהל המחלקה המוניציפאלית הרב מנחם שפירא ומנהל המפלגה הרב משה שיפמן התכנסו לישיבת היערכות לקראת הבחירות המוניציפאליות הקרובות". במפלגה הוסיפו כי בישיבה נידונו כלל הערים ברחבי הארץ בהם דגל התורה תתמודד ותתמוך בבחירות הקרובות.

נזכיר כי גורמים בסביבתו של חנוך זייברט ובסיעת 'אגודת ישראל' דחו את הטענות על הסף, ובטוחים כי ההסכם עם 'דגל התורה' ימומש. "כל הקהילות קיבלו ויקבלו יחס שווה", אמר גורם בסביבתו של זייברט ל'בחדרי חרדים'. "כראש העיר בעבר וכממלא מקומו בהווה, דאג זייברט לכל פונה באשר הוא". גורמים באגודה מוסיפים ומאיימים: "אנחנו בטוחים שזייברט יקבל את התפקיד לפי ההסכם, אך אם מישהו ישקול להפר את הסיכומים יהיו לכך השלכות על ערים נוספות".

חנוך זייברט דגל התורה הבחירות המוניציפליות בחירות מוניציפליות 2023

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד