כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"לטפל ביד קשה"

המועמד למפכ"לות נגד המפגינים: "יש בחירות"

ניצב יורם סופר, שנחשב כמועמד מוביל לתפקיד המפכ"ל, בהתבטאות יוצאת דופן בנוגע למחאות נגד הרפורמה המשפטית | "למה צריך לאפשר שמונה חודשים פגיעה בציבור? אם רוצים להפגין בקשר לדמוקרטיה יש בחירות"

המועמד למפכ"לות נגד המפגינים: "יש בחירות"
ניצב יורם סופר צילום: דוברות המשטרה

מפקד מחוז חוף, ניצב יורם סופר, שנחשב כמועמד מוביל לתפקיד מפכ"ל המשטרה הבא, יצא נגד המפגינים במחאות כנגד הרפורמה המשפטית. "למה צריך לאפשר שמונה חודשים פגיעה בציבור? אם רוצים להפגין בקשר לדמוקרטיה יש בחירות", אמר בראיון לחדשות 12.

סופר התייחס גם ליחסיו עם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שצפוי לקבוע את זהותו של המפכ"ל הבא. "עד היום לא ראיתי שהוא אומר לי לעשות משהו", אמר. כשנשאל מה יעשה כשיצטרך לסרב לו השיב: "למה צריך להגיד לא? אתה צריך להבין מה הכיוון של השר".

באשר למחאות נגד הרפורמה המשפטית, טען מפקד מחוז חוף: "אצלי לא סגרו כבישים במחאות. כשכן נסגרו כבישים טיפלתי ביד קשה, ככה אני חושב שצריך לטפל בזה. בריונות היא בריונות. אם צריך לעצור את המוחים אז צריך לעצור אותם ואם צריך לפזר אותם אז יפזרו אותם".

בסוף השבוע, נזכיר, העריכו בסביבתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן כי השר לא צפוי להאריך את כהונתו של מפכ"ל המשטרה, רנ"צ קובי שבתאי. 

כהונת המפכ"ל צפויה להסתיים בתחילת השנה הבאה. גורמים בסביבת בן גביר אמרו כי האפשרות שהשר לא יאריך את הכהונה בשנה נוספת היא לא בלתי סבירה. יחד עם זאת, השניים טרם נפגשו כדי לדון בעניין.

היחסים בין המפכ"ל לבן גביר ידעו עליות ומורדות בחודשים האחרונים. רק לאחרונה נשמעו השניים בשיחות סגורות כשהם מותחים ביקורת האחד על השני.

מחאה מפכל המשטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד