כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
הטבח בכניסה לעלי

אלישע, נחמן, עופר והראל הי"ד: אלו שמותיהם של ארבעת הנרצחים

הותרו לפרסום שמותיהם של ארבעת הנרצחים בפיגוע הנורא שאירע היום בתחנת הדלק בכניסה ליישוב עלי: תלמיד הישיבה אלישע בן ה-18, נחמן שמואל בן ה-17, הראל  בן ה-21 ועופר בן ה-60 | התמונות והפרטים של קורבנות הטבח, שבוצע בידי שני מחבלים | נְקוֹם נִקְמַת דַּם עֲבָדֶיךָ הַשָּׁפוּךְ

אלישע, נחמן, עופר והראל הי"ד: אלו שמותיהם של ארבעת הנרצחים
הנרצחים היד צילום: פלאש 90

הותרו לפרסום שמות הנרצחים בפיגוע בכניסה ליישוב עלי: אלישע אנטמן הי"ד, בן 18 תושב שכונת נווה שהם בישוב עלי, הוא אחד הנרצחים בפיגוע. אלישע היה תלמיד כיתה י"ב בישיבת בני עקיבא בעלי. "אנו משתתפים בצער המשפחה" נאמר בהודעת הישוב. הלוויתו תקיים הערב בשעה 23:15 בבית העלמין שביישוב עלי. אלישע עבד בחומוס אליהו, המסעדה בה אירע הפיגוע.

אלישע אנטמן הי"ד

גם בישיבה בה למד, פרסמו הערב הודעה. "בצער רב, אנו מודיעים על פטירתו של תלמידנו האהוב, אלישע אנטמן הי"ד שנרצח בפיגוע היום. אלישע, תלמיד כיתה י"ב 1. אנו מחבקים את המשפחה, ונעדכן על מועד הלוויה בהמשך. הישיבה פתוחה כעת לשם התכנסות תלמידים וצוות. הצוות החינוכי עומד לימינכם בעת הקשה הזאת, ניתן לפנות לכל צורך לר"מים וליועצים. "עת צרה היא ליעקב וממנה יוושע".

בפיגוע הקשה נרצח גם הראל מסעוד הי"ד, בן 21 תושב היישוב יד בנימין. הלווייתו של הראל מסעוד, תתקיים הלילה בבית העלמין שביישוב יסודות בשעה 23:00. בתקופה האחרונה הראל התגורר בגבעת 'אוהבי-יה', גבעה שהוקמה לזכרו של אהוביה סנדק.

קהילת 'נחל שורק' שביד בנימין הוציאה הודעה בה נכתב: "'כִּי עָלָה מוות בְּחַלּוֹנֵינוּ'. בלב כבד וכאב רב התבשרנו בשעות האחרונות בבשורה קשה. בפיגוע הקשה שהתרחש היום ביישוב עלי נרצח הראל מסעוד הי"ד תושב יד בנימין. הראל הוא בנם של גיל ויעל מסעוד, רק בן 21 בהירצחו. משפחת מסעוד היקרה, אין מילים להביע את ההלם והכאב. קהילת נחל שורק כולה כואבת אתכם את האסון הנורא ומשתתפת בצערכם הבלתי נתפס. משמים תנוחמו. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים".

שי רייכנר, ראש המועצה האזורית נחל שורק אמר: "אין מילים להביע את ההלם והכאב שאנו חשים כרגע. אני וכל קהילת נחל שורק כולה כואבים עם משפחת מסעוד את האסון הנורא, משתתפים בצערם הבלתי נתפס ועוטפים את המשפחה".

הראל מסעוד הי"ד

עופר פיירמן הי"ד, תושב עלי כבן 60, הוא הנרצח השלישי בפיגוע. הלוויותו תתקיים מחר בשעה 12:00. בהודעה שהוציאו, כתבו במזכירות היישוב עלי: "ברוך דיין האמת. בצער רב, אנו מודיעים על פטירתו של עופר פיירמן הי"ד שנרצח בפיגוע היום, תושב שכונת נאות אילן ביישוב עלי. אנו משתתפים בצער המשפחה. מן השמים תנוחמו".

עופר פיירמן הי"ד 


הנרצח הרביעי הוא נחמן שמואל מורדוף הי"ד, בן 17, תושב היישוב אחיה בבנימין. 

נחמן שמואל מורדוף הי"ד

 

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ אמר הערב: "אנו מבכים את הירצחם של ארבעת הקדושים הי"ד. בנימין וכל עם ישראל כואבים ומחבקים את המשפחות ואת הקהילות. על ממשלת ישראל מוטל התפקיד למגר את קיני הטרור ולא לצאת משם עד להשמדת האוייב במכת מחץ אנושה. האויב הרצחני מנסה לפגוע בנו בכל מקום; בירושלים, בתל אביב ובבנימין בלי כל הבדל. ההתיישבות חזקה יחד עם כל מדינת ישראל. נכאב ונקום בקומה זקופה"

בפיגוע הקשה, אותו ביצעו שני מחבלים במסעדת 'חומוס אליהו' בתחנת הדלק שבכניסה ליישוב נפצעו עוד ארבעה. בני משפחתם של הפצועים מפיגוע הירי בעלי קוראים לציבור להתפלל לרפואתם. שמות הפצועים לתפילה: מוראל מואיז בן הלנה, ערן בן נעמה, אורי בן סמדר ואלישע בן רעות.

"הלחימה בטרור היא לחימה מתמשכת", אמר הערב דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, על פיגוע הירי בעלי. "יש פה אירוע טרור קשה לצד סגירת מעגל מהירה. הרמטכ״ל קיים הערכת מצב בזירה והנחה על תגבור כוחות במרחב וביצוע פעולות מעצרים על בסיס הצורך. המטרה הכי חשובה - חיזוק ההגנה בגזרה".

בפיגוע, שאירע מעט אחרי השעה 16:00, כאמור, נרצחו ארבעה בני אדם וארבעה נוספים נפצעו. הפיגוע בוצע על ידי שני מחבלים. אחד מהם נוטרל בשטח ע"י אזרח חמוש ולפחות מחבל אחד הצליח להימלט, אך חוסל ע"י כח ימ"מ ושב"כ בטובאס. בשל הפיגוע, הופעלה בתחילה התרעה על חדירת מחבלים ליישוב והתושבים התבקשו להסתגר בבתיהם. בהמשך הוסרה ההנחיה ולתושבים ניתנה הוראה לחזור לשגרה.

 

 

 

 

 

עלי פיגוע הפיגוע בכניסה לעלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד