י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
פרשת הטרדת עד המדינה

בכפוף לשימוע: יועצי ראש הממשלה יועמדו לדין

יועצי ראש הממשלה יונתן אוריך, עופר גולן וישראל איינהורן יועמדו לדין כפוף לשימוע בפרשת עד המדינה שלמה פילבר | העבירה המיוחסת לשלושה: הטרדת עד בנסיבות מחמירות

בכפוף לשימוע: יועצי ראש הממשלה יועמדו לדין
שלמה פילבר / יונתן אוריך צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הודיעה היום (רביעי) לעורכי דינם של יועצי ראש הממשלה יונתן אוריך, עופר גולן וישראל איינהורן כי נשקלת העמדתם לדין פלילי, בכפוף לשימוע, בגין עבירה של הטרדת עד בנסיבות מחמירות. זאת, בשל הטרדתו לכאורה של עד המדינה בתיק 4000, מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, שלמה (מומו) פילבר. ההחלטה התקבלה על דעתו של פרקליט המדינה.

על-פי החשד, באוגוסט 2019, במסגרת תפקידיהם במטה הבחירות של מפלגת הליכוד, תכננו אוריך, גולן ואיינהורן, להטריד לכאורה את עד המדינה פילבר. השלושה פעלו לשלוח ניידת עם רמקול חיצוני מול ביתו של פילבר, בו הושמעה ההקלטה הבאה: "מומו תהיה גבר צא תגיד את האמת, מומו פילבר מה הם עשו לך ששיקרת נגד ראש הממשלה? מה הבטיחו לך מומו? השמאל משתמש בך כדי להפיל את הליכוד. מומו תשמע בעצמך מה אתה אמרת לפני שהמשטרה לחצה עליך". בהמשך, סרטון של האירוע הופץ ברשתות החברתיות.

חקירת האירוע נפתחה בספטמבר 2019, והחל בחודש אוקטובר 2019 ועד לינואר 2022 התקיימו הליכים משפטיים בבתי המשפט השונים, בשני סבבים, עד לקיומו של דיון נוסף בביהמ"ש העליון בהרכב מורחב. ההליכים התמקדו בטענות לאי-חוקיות החיפושים בטלפונים הניידים של החשודים שנחקרו בתיק וכן בשאלת השלכותיה של אי-חוקיות זו בכל הנוגע לבקשות המשטרה להוציא צווי חדירה מאוחרים לטלפונים הניידים של החשודים. בסופו של דבר, ביהמ"ש העליון התיר את ביצוע החיפושים בטלפונים הניידים של החשודים.

לאחר החלטת ביהמ"ש העליון נערכה השלמת חקירה בלהב 433, במסגרתה נערכו החיפושים בטלפונים ונגבו ההודעות מהמעורבים הרלוונטיים. עם גמר השלמת החקירה, הועבר תיק החקירה לידי הפרקליטות באוגוסט 2022. מאז התקיימו בפרקליטות, בדרגים שונים, דיונים והתייעצויות בנוגע לסוגיות שונות העולות מהתיק, בסופם הוחלט, כאמור, לשקול את העמדתם של החשודים לדין פלילי, בכפוף לשימוע.

העמדה לדין יונתן אוריך עופר גולן שלמה פילבר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד