כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
זו הסיבה האמיתית לתופעה

לא רק בבני ברק: חולדות תקפו ילדים בערים נוספות בגוש דן

אחרי שבני ברק נסערה בעקבות האירוע בו ילדה ננשכה בשנתה על ידי חולדות - מתברר כי המטרד המאיים מכה בערים נוספות בגוש דן. בבת ים ננשך ילד לפני כשבוע; ילדה ברמת גן פונתה לפני כשבועיים לבית החולים | מומחה מסביר: זו הסיבה האמיתית לתופעה המאיימת על גוש דן. צפו

לא רק בבני ברק: חולדות תקפו ילדים בערים נוספות בגוש דן
הבגד של הילדה שננשכה בר"ג צילום: מסך כאן 11

אחרי שהעיר בני ברק סערה בעקבות המקרה בו פעוטה ננשכה במיטתה על ידי חולדה בזמן שישנה ונזקקה לטיפול רפואי בבית החולים, כעת מתברר כי תושבים בערים נוספות בגוש דן מתמודדים עם המכה המטרידה והמאיימת.

מנשה, לוכד חולדות ותיק, הסביר לכאן 11 מה הגורמים לתופעה המטרידה. "אנשים חושבים שבגלל שיש חפירות הרכבת הקלה יש יותר חולדות. זאת טעות". לדבריו החולדה אינה מגיעה לעומקים כאלה בחפירה ומי שאשמים בכך הם התושבים שאינם שומרים על ניקיון ומשאירים זבל ברחוב דבר שמסייע לחולדות להתרבות.

מכת החולדות מטרידה ערים נוספות בגוש דן | כאן 11

המומחה מסביר כי החולדות אינן תוקפות מטבען, אך אם הן נמצאות בתוך בית סגור ללא מקורות מזון, הן עלולות לנשוך את תנוך האוזן או את הנחיר כתוצאה מרעב.

למרות שבבני ברק תופעת המכרסמים היא בעצימות רבה, גם תושבים בערים נוספות בגוש דן מתמודדים עם המפגע המטריד. לפני שבוע חולדה נשכה ילד בבת ים, ולפני כשבועיים ננשכה ילדה ברמת גן והיא פונתה לטיפול בבית החולים.

"נכנסתי לחדר, אני מדליקה את האור ורואה את כל המיטה דם", מספרת אמה של הילדה שננשכה ברמת גן. "זה היה נראה נורא מלחיץ. היא עד עכשיו בחרדות ומפחדת לישון בחדר שלה".

לאחר דיון מקצועי בנושא ועיון בתכנית האסטרטגית, אישרה בשבוע שעבר מליאת מועצת העיר את התכנית המבצעית שהגיש הפרויקטור המיוחד שגייסה עיריית בני ברק למלחמה בנגע המכרסמים שמטריד את תושבי העיר בחודשים האחרונים.

במכרז מיוחד, נבחרה חברת "פורטל" שהינה חברה מקצועית ובעלת יכולת מוכחת בתחום, כמי שתנהל מעתה את המאבק בכלים מקצועיים ובמתודת עבודה סדורה שזכתה לאמון המועצה שעל תקצובה המיוחד ונטילת הלוואה בנקאית ממוקדת הצביעה מועצת העיר לאישור ברוב גורף.

יוסי פורטל מספר על הפעולות המיועדות

התכנית כוללת קשת רחבה של פעולות אסטרטגיות ופעילות שטח להתמודדות עם התופעה המטרידה שעיקריהן, מבצע הדברה מתקדם בהיקף חסר תקדים, טיפול שורש במפגעי האשפה והגרוטאות בחצרות הבתים, תגבור משמעותי של 8 משאיות טיאוט, עוד 3 משאיות פינוי אשפה ברחבי העיר, 4 צוותי מיול (רכבים לסמטאות עם קשיי מעבר) הפעלת מערכת טכנולוגית חכמה לניטור ובקרה אחר מוקדי המכרסמים, מערך טיפול חדשני בשוחות ביוב נגועות ומעטפת פעילות נוספת למיגור מיידי של המכרסמים.

לפי התכנית שאושרה, כבר בתום שבוע ההתארגנות ההכרחי, תחל הפעילות האגרסיבית למיגור הנגע. "אנחנו לא מאמינים ב'זבנג וגמרנו'", אומר הפרויקטור המיוחד יוסי פורטל. "זאת הולכת להיות פעילות מאוד אינטנסיבית מצד אחד, ומאידך היא תהיה רוחבית ותטפל בכל הנושאים הקשורים לתחומי המחיה של המכרסמים, במקביל".

 

 

 

עכברים חולדה גוש דן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד