כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

האחים נעצרו: חשד שלא דיווחו על הכנסות של מיליונים

שני אחים המחזיקים בחברות המעניקות שירותי ניקיון חשודים באי דיווח על הכנסות של כ-4 מיליון ש"ח ובאי תשלום היטל על העסקת עובדים זרים

האחים נעצרו: חשד שלא דיווחו על הכנסות של מיליונים
מס הכנסה. אילוסטרציה צילום: בחדרי חרדים

שני אחים, תושבי רמת גן וראש העין, נעצרו היום (ה') ושוחררו בתנאים מגבילים בבית משפט השלום בתל אביב. האחים, המחזיקים בבעלות על חברות המעניקות שירותי ניקיון, חשודים באי דיווח על משיכת כספים מאחת החברות ובהתחמקות מתשלום היטל העסקת עובדים זרים.

אחד האחים הוא הבעלים של חברת א.ש.ר יפעת בע"מ, המעניקה שירותים בתחום הניקיון ומעסיקה עובדים זרים. על פי חוק, מעסיקים של עובדים זרים בתחום שירותי הניקיון חייבים בתשלום היטל של 20% משכרו של העובד הזר.

במסגרת ביקורת של פקיד שומה נתניה, עלה החשד כי הבעלים של חברת יפעת לא הגיש דו"חות שנתיים למס הכנסה ואף משך כספים מהחברה מבלי לדווח עליהם או לשלם מס בגינם. בבדיקת התיק אף עלה חשד כי בעל החברה לא שילם את ההיטל הנדרש בגין העסקת עובדים זרים.

בעקבות החשדות נפתחה חקירה בפקיד שומה חקירות מרכז, במסגרתה עלה החשד כי בעל החברה משך סכום כולל של כ-4 מיליון ₪ בשנים 2017 – 2019 מבלי לדווח. כמו כן עלה החשד כי אחיו של בעל החברה – המחזיק בבעלות על חברה בשם תגליות פרויקטים בע"מ, הפועלת גם היא בתחום שירותי הניקיון – התחמק גם הוא מתשלום היטל בגין העסקת עובדים זרים. מחומרי החקירה עולה כי סך המשכורות שלא שולם בגינן היטל עומד על כמיליון ₪.

אמש הפכה החקירה לגלויה ונערכו חיפושים בבתיהם ומשרדיהם של החשודים ונאספו חומרי הקושרים אותם לחשדות. היום, כאמור, הובאו החשודים בפני שופט ושוחררו בתנאים מגבילים. חקירתם נמשכת.   

עבירות מס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד