כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"מגביר את הטרור הפלסטיני"

מתנחלים שרפו בתים בכפר הפלסטיני; ראשי מערכת הביטחון פרסמו הודעה חריגה

ההודעה של ראש השב"כ, המפכ"ל והרמטכ"ל פורסמה בעקבות עוד פעולת תג מחיר שהתרחשה במהלך חיכוך אלים בין מתנחלים לפלסטינים בפר אום ספא | "האלימות מגבירה טרור פלסטיני, פוגעת במדינת ישראל, ובלגיטימציה הבינלאומית של כוחות הביטחון להיאבק בטרור הפלסטיני מסיטה את כוחות הביטחון ממשימתם המרכזית"

פעולת תג מחיר, בשבוע שעבר
פעולת תג מחיר, בשבוע שעבר צילום: צילום ערבי, פלאש 90

הרמטכ"ל, ראש השב"כ ומפכ"ל המשטרה פרסמו הערב (מוצאי שבת) הודעה חריגה, בעקבות המשך פעולות תג המחיר מצד מתנחלים ברחבי יו"ש, שגברו מאז הפיגוע הרצחני בעלי בשבוע שעבר.

"בימים האחרונים מתבצעות בשטחי יהודה ושומרון תקיפות אלימות של אזרחים ישראלים נגד פלסטינים חפים מפשע", נאמר בהודעה שעליה חתמו רב-אלוף הרצי הלוי, רונן בר ורנ"צ קובי שבתאי. "המתקפות הללו נוגדות כל ערך מוסרי ויהודי והן גם טרור לאומני לכל דבר, ואנו מחויבים להילחם בהן. כוחות הביטחון פועלים אל מול אותם פורעים, תוך סיכון חייהם של חיילי צה"ל, שוטרי משטרת ישראל ומשרתי שירות הביטחון הכללי".

ההודעה פורסמה לאחר עוד אירוע "תג מחיר", שאירע בכפר אום ספא באזור רמאללה. כמה עשרות מתנחלים נכנסו לכפר, שרפו בתים והציתו שני כלי רכב ומשאית. לפי צה"ל, התקבל דיווח על אזרחים ישראלים אשר הציתו רכוש של פלסטינים, במהלך חיכוך אלים בין אזרחים ישראלים לפלסטינים שכלל יידוי אבנים בכפר. כוחות צה"ל ומג"ב הוזנקו למקום, ופעלו לפזר את החיכוך באמצעים לפיזור הפגנות, אזרח ישראלי עוכב על ידי הכוחות והועבר להמשך טיפול משטרת ישראל. לוחם צה"ל נפצע מאבן שהושלכה וקיבל טיפול רפואי, החיכוך פוזר. "צה״ל ימשיך לפעול בנחישות לעצירת כל הפעלת אלימות והשחתת רכוש. צה״ל מגנה אירועי פשיעה לאומנית מסוג זה", מסר דובר צה"ל.

"אלימות זו", אומרים ראשי מערת הביטחון, "מגבירה טרור פלסטיני, פוגעת במדינת ישראל, ובלגיטימציה הבינלאומית של כוחות הביטחון להיאבק בטרור הפלסטיני, ומסיטה את כוחות הביטחון ממשימתם המרכזית נגד הטרור הפלסטיני. צה"ל, שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל מחויבים להמשיך לפעול בנחישות ובכל האמצעים העומדים לרשותנו לשמירה על הביטחון והחוק ביהודה ושומרון.

"צה"ל יסיט ויתגבר כוחות למניעת אירועים מסוג זה ביהודה ושומרון, וכן שב"כ ירחיב את המעצרים, כולל מעצרים מנהליים כנגד הפורעים אשר פועלים באופן אלים וקיצוני בתוך הכפרים הפלסטינים. אנו קוראים גם למנהיגים בישובים, מחנכים ומובילי ציבור, להוקיע בפומבי את מעשי האלימות הללו, ולהירתם למאבק בהם", הוסיפו ראשי הארגונים.

גם שר הביטחון יואב גלנט גינה את האירועים ואמר: "מגנה בתוקף את האלימות שהביאה לשריפת בתים ורכבים בכפר אום צפא, לא זו דרכנו. ‏מחזק את חיילי צה״ל הפועלים בנחישות ובהתמדה לסיכול הטרור ולהגנת התושבים ביהודה ובשומרון. ‏מגבה ומנחה את כלל כוחות הביטחון לפעול לשמירת הסדר ולמניעת אירועי אלימות בלתי מבוקרת של אזרחים באזור".

תג מחיר מתנחלים הפיגוע בכניסה לעלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד