כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
"תופעה קבועה שתלך ותגדל"

המחסור בחלב המפוקח בחנויות כאן כדי להישאר

המחסור בחלב 3% בקרטון שנמשך כבר כחודשיים הולך ומחריף הסיבה היא מפני שלא רווחי למחלבות לייצר חלב מפוקח | במועצת החלב פנו לשר החקלאות שיעודד מחלבות נוספות לייצר חלב בפיקוח 

המחסור בחלב המפוקח בחנויות כאן כדי להישאר
קרטון חלב, תנובה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

המחסור בחלב 3% בקרטון, שהחל עוד בחודש שעבר עדיין לא נגמר, וברבים מהמדפים בסופרים אין כלל חלב במחיר מפוקח. בין הסיבות המרכזיות אותן מציגות החברות למחסור ניתן למצוא ירידה משמעותית בייצור החלב של מחלבת יטבתה וכן ענקית הקמעונאות שופרסל שהפסיקה לייצר את החלב של המותג הפרטי שלה.

מה שבינתיים ניתן למצוא על המדפים ובאופן בולט הוא החלב המועשר שיקר בממוצע ב-25% מה שמאפשר שולי רווח גדולים יותר לבעלי המחלבות. בנוסף, לא רווחי למחלבות לייצר חלב מפוקח. מועצת החלב וחברת תנובה פנו לשר החקלאות, כדי לעודד מחלבות נוספות לייצר חלב בפיקוח ולפתור את המחסור שסובלים ממנו הצרכנים.

במכתב שנשלח לשרי הכלכלה והחקלאות, מועצת החלב מודה באופן רשמי בכך שהמחסור בחלב מפוקח שמורגש במשך תקופה כה ממושכת אינו נובע מבעיות זמניות. "הייצור הפך לבלתי כדאי בגלל הסירוב להעלות מחיר, כך שנוצר מצב שרק תנובה השקיעה בקו ייצור, ולא ניתן לעמוד בביקושים"

במכתב כותב איציק שניידר, מנכ"ל מועצת החלב כי "בעקבות הימנעות בשנים האחרונות של שרי החקלאות והאוצר לחתום על צווי עדכון למחירי מוצרי חלב מפוקחים, שיווק החלב בקרטון הפך להיות לא כדאי כלכלית. חלק מהמחלבות הפסיקו לייצר את המוצר וחלק הפסיקו להשקיע בקווי ייצור וצמצמו היקפי ייצור. נוצר מצב שרק מחלבה אחת (תנובה) השקיעה בקו ייצור. כושר הייצור של חלב בקרטון בתקופות מסוימות אינו מדביק את הביקוש. בשל היותו מוצר מוביל ומרכזי בביטחון המזון של אזרחי ישראל, אני פונה אליכם בבקשה לבחון ולהניח תוכנית ליישום מיידי לעידוד השקעה של מחלבות בקווים חדשים ושדרוג קיימים. יישום התוכנית יהווה פתרון המביא בחשבון את הגידול באוכלוסייה ובביקוש"

חלב מוצרי חלב מחסור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד