י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
"תכנן פעילות אלימה"

בעקבות מידע מהשב"כ: פעיל מחאה עוכב, מאות מפגינים מחוץ לתחנת המשטרה בפ"ת | תיעוד

הפעיל עוכב על ידי המשטרה, בעקבות מידע שהגיע ממערכת הביטחון, בחשד ש"תכנן פעילות אלימה" | בסיום החקירה הוא שוחרר ללא תנאים, אך סירב לצאת מתחנת המשטרה | מאות מפגינים מחוץ לתחנת פתח תקווה

בעקבות מידע מהשב"כ: פעיל מחאה עוכב, מאות מפגינים מחוץ לתחנת המשטרה בפ"ת | תיעוד
המחאה בתחנת המשטרה צילום: מחאת קפלן

פעיל מוכר במחאה נגד הרפורמה המשפטית עוכב הערב (שני) ע"י המשטרה בחשד שתכנן פעילות אלימה. זאת, לאחר שהתקבל לגביו מידע במערכת הביטחון. בתום חקירה הוא שוחרר ללא תנאים מגבילים, אך סירב לצאת מתחנת המשטרה. לפי מובילי המחאה, מדובר בפעיל איציק מדינה. "5 שוטרים עצרו אותו בזמן שאכל ארוחת ערב עם אשתו וילדיו", נטען.

החשוד עוכב בשל מידע שהתקבל במשטרה מהשב"כ באשר לתוכניותיו. לפי גורם ביטחוני, הפעיל זומן לחקירת משטרה בעקבות מידע שעלה במערכת הביטחון על רקע כוונות לממש פעילות אלימה, זאת ללא קשר לפעילותו במחאה. "בניגוד לפרסומים, לא מדובר במעצר שב״כ או מעצר מנהלי. מדובר בטיפול משטרתי", הבהירו במערכת הביטחון.

"ממשלת הדיקטטורה רוצים לתת לבן גביר העבריין הסדרתי המורשע סמכות להורות על מעצר מנהלי של אזרחים כמו איציק ל-6 חודשים - ללא הסבר. היום זה איציק, מחר זה אתה", נמסר בהודעת מארגני המחאה, בקריאה להגיע להפגין סמוך לתחנת המשטרה בפתח תקווה.

מהמשטרה נמסר כי היא עיכבה לחקירה תושב פ"ת במסגרת בחינת מידע שהתקבל בדבר חשד לכוונות פעילות אלימה. בהמשך הודיעה המשטרה כי החשוד שוחרר ללא תנאים מגבילים.

ממטה המאבק נגד הרפורמה המשפטית נמסר: "מטה המאבק רואה בחומרה את ההחלטה לעכב לחקירה פעיל נגד ההפיכה המשטרית, מבלי שביצע כל עבירה. לא נאפשר להפוך את משטרת ישראל והשב״כ לכוחות בשירות הדיקטטורה. נתניהו וחבורת הקיצונים שהשתלטה על המדינה יגלו גם הפעם שכל פעולה להשתקת המאבק - רק תגביר את ההתנגדות".
בתוך כך, המשטרה עצרה נהג רכב שפגע במפגינה מחוץ לתחנת המשטרה בפ"ת. השוטרים פתחו בסריקות, עם קבלת דיווח בדבר רכב שנסע סמוך לתחנה בזמן ההפגנה ועפ"י החשד פגע במפגינה שנפצעה באורח קל. נהג הרכב - תושב העיר כבן 53 הובא לחקירה, לבחינת הנסיבות.
מחאה הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד