י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הקלטה בלעדית

המועמד לרב הראשי הוקלט: "רפורמת הכשרות - תקלה; ככה לא עובדים"

התבטאות חריגה של הגאון הרב מאיר כהנא המועמד לכהן כרב הראשי לישראל, חושפת את דעתו על רפורמת הכשרות של השר לשירותי דת לשעבר מתן כהנא. ההקלטה המפתיעה, מתוך שיעור שבועי של הרב והיא נחשפת לראשונה ב'בחדרי חרדים' | "ככה אי אפשר לקדם שום דבר"

המועמד לרב הראשי הוקלט: "רפורמת הכשרות - תקלה; ככה לא עובדים"
הגאון הרב מאיר כהנא צילום: פלאש 90

הבחירות לרבנות הראשית ייערכו בחודש אדר הבא, כאשר המועמד לכהן בתפקיד הרב הראשי לישראל, הוא הגאון רבי מאיר כהנא אב"ד הרבני באשקלון, שנבחר על ידי ועדת הרבנים בציונות הדתית בראשותו של הגאון רבי יעקב אריאל.

בתפקידו כרב הראשי לישראל עתיד הרה"ג מאיר כהנא לעמוד בין היתר גם בראש מערך הכשרות של הרבנות הראשית, כך שדעותיו על התנהלות המערכת חשובה ומעניינת במיוחד ובעלת משקל ציבורי רב.

הקלטה מפתיעה שהגיעה לידי 'בחדרי חרדים' חושפת את דעתו של הרב כהנא על רפורמת הכשרות שיזם השר לשירותי דת לשעבר, מתן כהנא. מדובר בהקלטה מתוך שיעור שמסר הרב כהנא בישיבת ירוחם של הציונות הדתית, כחלק משיעור קבוע שהוא מוסר שם מדי שבוע.

בתוך הדברים התייחס הרב בהרחבה להתנהלותה של הרבנות הראשית כגוף ממלכתי שעליו לנהל את כל המערכות שתחתיו. "רפורמת הכשרות כמו שהיא הוצגה הייתה ממש תקלה", אמר הרב כהנא, "אתה בא ומכתיב לרבנות מבחוץ, בונה מסלול עוקף של שלושה רבני ערים, ככה לא עובדים, ככה אי אפשר לקדם שום דבר אם אתה רוצה להרים מערכת שהיא מחוברת".

לשאלת התלמידים הבהיר הרב כהנא כי הוא מתכוון שבכל הנוגע לסמכות, חייבת להיות בלעדיות אך ורק לרבנות הראשית. "נושא הכשרות בהיבט ההלכתי שלו דורש לשבת באורך רוח ובעומק", הסביר, "במובן המינהלי, זה כמו בתי חולים פרטיים מול ממשלתיים שהגוף המפקח היחיד עליהם הוא משרד הבריאות".

הוא פירט כמשל מתחום הסמכות של משרד הבריאות: "מה משרד הבריאות עושה כדי שבתי חולים פרטיים יתנהלו כמו שצריך? הוא יושב עליהם חזק בכל עניין, זה תפקידו. פג נולד מתחת לקילו וחצי – דיווח למשרד הבריאות, למה? שיהיה מי שיעקוב".

הרב הוסיף והרחיב עוד על המשמעות של הרבנות הראשית לישראל כגוף הרגולטורי היחיד והבלעדי אשר מוסמך לקבוע את נהלי הכשרות ואת יישומם בפועל בשטח.

כשרות הרב מאיר כהנא הרבנות הראשית לישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד