כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
אין קצה חוט לשחרורה

הבית הלבן מגנה את חטיפת הישראלית בעיראק

חטיפתה של האקדמאית הישראלית, אליזבת צ'ורקוב בת ה-37 בעיראק על ידי חמושים שיעים תומכי איראן, מכה גלים בעולם. הבית הלבן מגנה את המעשה 

הבית הלבן מגנה את חטיפת הישראלית בעיראק
אילוסטרציה צילום: pexels

מכון המחקר 'New Lines Institute' בוושינגטון שאליזבת צורקוב, האקדמאית הישראלית בת ה-37 שמוחזקת בעיראק על ידי "גדודי חיזבאללה" היתה עמיתה במכון, מסרו בתגובה לפניית אתר החדשות הישראלי ynet כי "אליזבט הייתה בעיראק כדי להשלים מחקר שדה עבור עבודת הדוקטורט שלה באוניברסיטת פרינסטון".

במכון הוסיפו וציינו: "אנחנו לא יודעים אם אוניברסיטת פרינסטון הייתה מודעת כלל לנוכחותה הפיזית בעיראק, ולא ידוע לנו על אמצעי אבטחה כלשהם שנועדו להגן עליה במהלך שהותה שם. לא היה לנו שום קשר עם אליזבת מאז חטיפתה ואנחנו לא יכולים לדבר על התקדמות כלשהי לקראת שחרורה".

עוד בנושא: 

הותר לפרסום > ישראלית נחטפה על ידי מיליציה שיעית בעיראק

חשש שתועבר לאיראן > כך נחטפה הישראלית בעיראק על ידי חמושים

בתוך כך, 'הבית הלבן' גינה את חטיפתה של צורקוב, שבנוסף לאזרחותה הישראלית, מחזיקה גם בדרכון רוסי. דובר מטעם מחלקת המדינה האמריקנית התייחס לחטיפה ואמר: "אנחנו מודעים לחטיפה ומגנים חטיפת אזרחים פרטיים".

אמש התיר משרד ראש הממשלה לפרסום את דבר חטיפתה של צורקוב, ששימשה בעבר בין היתר כעוזרת לשר לשעבר נתן שרנסקי. לפי המידע שבידי ישראל היא נחטפה בשלהי חודש מרץ והיא עודנה בחיים.

עיראק אליזבת צורקוב חטיפה הבית הלבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד