כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
מתנגדי הרפורמה מפגינים

רימוני עשן ועצורים: מחאות סמוך לבתי שרים, כבישים נחסמו

מתנגדי הרפורמה מפגינים גם הערב, בין היתר סמוך לבתי שרים |רימוני עשן סמוך לביתו של שר המשפטים במודיעין, פרשים ומעצרים ליד ביתו של אוחנה 

רימוני עשן ועצורים: מחאות סמוך לבתי שרים, כבישים נחסמו
הפגנה בתל אביב צילום: יהודה ברגשטיין

מתנגדי הרפורמה המשפטית מפגינים הערב (חמישי) בשורה של מוקדים ברחבי הארץ, בין היתר מול בתי שרים וחברי כנסת מהקואליציה, על רקע החקיקה המתוכננת של צמצום עילת הסבירות.

כמה צירי תנועה באזור תל אביב נחסמו בעקבות מחאות, בהן משתתפים מאות בני אדם. נתיבי איילון נחסמו לזמן קצר באזור מחלף השלום

סמוך לביתו של שר המשפטים לוין במודיעין ההתאספו ערב עשרות מפגינים. חלק מהם חסמו את הכביש והמשטרה עשתה שימוש ברימוני עשן. גם מחוץ לביתו של יו"ר הכנסת אמיר אוחנה בתל אביב נערכה הפגנה. המשטרה ביצעה במקום מעצרים נגד מוחים שהפרו את הסדר הציבורי.

מובילי 'כוח קפלן' מסרו: "אנו עדים לאלימות משטרתית מופרזת שדגל שחור מתנוסס מעליה בהפגנות מול לוין ואוחנה. מדובר בפגיעה קשה בחופש ההפגנה ועולה השאלה עד כמה הדיקטטורה של בן גביר חודרת למשטרה. נזכיר למפכ״ל שהוא אמון על שמירת הביטחון של האזרחים ולא על שבירת עצמותיהם".

מוקדם יותר קיימו מובילי המחאה מסיבת עיתונאים בתל אביב. "לא תהיה חזרה להידברות בלי גניזה מוחלטת של חוקי הדיקטטורה", מסרו מובילי המחאה בסיומה. משגרים איום לממשלה: קוראים לאזרחי המדינה לקחת ביום שלישי חופש מהעבודה למקרה שהחקיקה הזו תעבור עלינו לפעול - ברחובות, בכיכרות, במוסדות הממשלה. קוראים למעסיקים ולבכירי המשק - תתמכו בעובדים, תאפשרו ימי חופש, תשביתו מקומות עבודה אם החקיקה הזו עוברת ישראל עולה על מסלול ברור להפוך לדיקטטורה קנאית וקיצונית".

 

 

 

הרפורמה המשפטית הפגנות יריב לוין נתיבי איילון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד