א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
נוסה על 1,800 חולים

אושרה התרופה החדשה שתאט את האלצהיימר

בשורה לחולי האלצהיימר: התרופה הראשונה שהוכח מדעית כמאטה את הירידה הקוגניטיבית שנגרמת מהמחלה אושרה לשימוש על ידי מינהל התרופות האמריקני ה-FDA 

אושרה התרופה החדשה שתאט את האלצהיימר
אילוסטרציה צילום: unsplash

מינהל התרופות האמריקני, ה-FDA, אישר בסוף השבוע את התרופה 'לקמבי' לחולי אלצהיימר. מדובר בתרופה הראשונה שהוכחה מדעית כמאטה את הירידה הקוגניטיבית שנגרמת מהמחלה. עם זאת לתרופה תצורף אזהרה מאפשרות של נפיחות ודימום במוח, תופעת לוואי שעלולות להיות מסוכנות במקרים נדירים.

ה-FDA אישר את התרופה עבור חולים עם דמנציה קלה ותסמינים אחרים שנגרמו על ידי מחלת אלצהיימר מוקדמת. זוהי התרופה הראשונה שהוכח בצורה משכנעת כמאטה באופן את הירידה הקוגניטיבית הנגרמת מהמחלה.

יצרנית התרופות "איסאי" קיבלה כבר בינואר אישור מותנה על סמך תוצאות מוקדמות. ה-FDA אישר את התוצאות על ידי מחקר גדול יותר על 1,800 חולים שבו התרופה האטה את ירידת הזיכרון והחשיבה בכחמישה חודשים אצל אלו שקיבלו את הטיפול, בהשוואה לאלו שקיבלו תרופת דמה.

ביוני 2021, ולראשונה זה שני עשורים, אישר ה-FDA לשימוש את התרופה ADUHELM של חברת BIOGEN לטיפול באלצהיימר. התרופה אושרה לשיווק למרות מחלוקות בקרב מומחים על יעילותה. התרופה נועדה להינתן אחת לחודש בעירוי ולמעשה להאט את הירידה ביכולות קוגניטיביות בקרב בני אדם שמצויים בשלבים ראשונים של המחלה וסובלים מבעיות זיכרון וחשיבה קלות.

תרופה fda אלצהיימר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד