כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
במחאה בחיפה

צלם עיתונות נעצר בהפגנה: "תקף שוטר באגרוף" | תיעוד

הצלם נעצר במהלך מחאת מתנגדי הרפורמה המשפטית בחיפה | המשטרה: "תקף באגרוף שוטר שביצע את תפקידו" | צפו בתיעוד

צלם עיתונות נעצר בהפגנה: "תקף שוטר באגרוף" | תיעוד
מעצר הצלם צילום: דוברות המשטרה

צלם 'ידיעות אחרונות' נעצר בצהריים (שלישי) במהלך מחאת מתנגדי הרפורמה המשפטית בצומת מת"מ בחיפה, במסגרת 'יום השיבוש' עליו הכריזו ראשי המחאה. לפי המשטרה, הצלם נעצר לחקירה  לאחר ש"במהלך פעילות שוטרי משטרת ישראל להשבת הסדר במקום, תקף באגרוף שוטר שביצע את תפקידו". אדם נוסף נעצר בחשד לתקיפת שוטרים והפרת הסדר הציבורי.

"המשטרה מבינה את חשיבות עבודתם של העיתונאים והצלמים בשטח, אך אנו מבקשים לגלות אחריות ולא להפריע לעבודת השוטרים. אנו מנחים את השוטרים לגלות איפוק, סבלנות והכלה כל עוד אין הפרה בוטה של הסדר הציבורי ופגיעה בשוטרים. גם עיתונאים וצלמים מתבקשים להישמע להוראות השוטרים בהתאם", מסרה המשטרה.

יצוין כי במהלך המחאה במקום הותקף, מוקדם יותר, גם צלם עיתון 'הארץ'. לטענת הצלם, השוטרים הפילו אותו, בעטו בואו והכו אותו באגרופים. בהמשך, שוחרר הצלם לדרכו.

לפי המשטרה, במקום מתקיימת מחאה בהשתתפות אלפי מפגינים, תוך חסימת כביש הגישה למנהרות הכרמל לאחר שקצין משטרה הכריז על הפגנה לא חוקית נאלצו השוטרים להשתמש באמצעים לפיזור ההמון. בתוך כך, המשטרה עצרה 2 מהמפגינים בחשד להפרת הסדר.

השוטר שנחבל. צילום: דוברות המשטרה

יו"ר ארגון העיתונאים והעיתונאיות, נורית קנטי, מסרה: "על מפכ"ל המשטרה מוטלת האחריות להבהיר לכל השוטרים הפרוסים בשטח כי העיתונאים הנמצאים במוקדי ההפגנות ומסקרים אותן, מבצעים את שליחותם הציבורית. התמונות של צלם ידיעות אחרונות גיל נחושתן מובל לניידת באזיקים ושל צלם הארץ רמי שלוש, מוטח לארץ ומעוכב לדקות ארוכות, הן בלתי נסבלות. אנו קוראים למשטרת ישראל לשחרר במיידי את הצלם העצור ומצפים מהשוטרים לפעול באופן כזה שהעיתונאים יוכלו להמשיך לבצע את עבודתם".

 

 

הרפורמה המשפטית הפגנה חיפה צלם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד