כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
הסערה בבני ברק

ב'דגל התורה' חוששים מהשלכות הצגת מועמד ש"ס: "עלול להיות על חשבוננו"

ההחלטה להריץ את ח"כ אוריאל בוסו לראשות עיריית ב"ב לא התקבלה בעין יפה בסיעת 'דגל התורה' המקומית, שחוששת כי המטרה היא להביא להסכם כולל - על חשבונה | גורמים בסיעה: "עשויים להפסיד בסופו של דבר את כל הקופה" | בינתיים ב'אגודה' בטוחים שההסכם יכובד במלואו

ב'דגל התורה' חוששים מהשלכות הצגת מועמד ש"ס: "עלול להיות על חשבוננו"
עיריית בני ברק צילום: פלאש 90

ההודעה של יו"ר ש"ס אריה דרעי על הרצת חבר הכנסת אוריאל בוסו לראשות עיריית בני ברק, הציתה מחדש את הנימים הפוליטיים שהיו יחסית רגועים לאחרונה בעיר התורה והחסידות.

פרט לאיום של כמה קהילות מ'דגל התורה' והדרישה להטיל וטו על מועמד 'אגודת ישראל' חנוך זייברט, מערכת הבחירות בעיר הייתה, לפחות לפי שעה, די מנומנמת. על אף הניסיון לעורר מהומה סביב דרישת הקהילות, באגודת ישראל המקומית לא מתרגשים במיוחד ובטוחים כי ההסכם יכובד במלואו.

במערכת הפוליטית הארצית יש מי שניסה לצייר את הרצת בוסו כאיום על 'אגודת ישראל', אך בבני ברק סבורים כי במידה וייחתם הסכם כלשהו שיכלול את ש"ס - הראשונה להיפגע תהיה דווקא סיעת 'דגל התורה'. "מדובר בספין שנועד ללחוץ את 'דגל התורה' אל הקיר ולהגיע להסכמות בערים חרדיות אחרות", מסביר גורם פוליטי בעיר המעורה בפרטים.

בשיחות לא רשמיות אמרו השבוע בכירים ב'דגל התורה' בבני ברק כי במידה והמפלגה תנהל משא ומתן עם ש"ס היא עשויה "להפסיד בסופו של דבר את כל הקופה". "מדובר בהרפתקה מסוכנת מבחינת הזירה העירונית", אמר חבר מועצה מוכר מ'דגל התורה'. "אנחנו עשויים לצאת קרחים מכאן ומכאן, כי הרי זה כמעט ברור שבוסו לא יכהן בסופו של דבר כראש העיר".


החשש ב'דגל': "עלול להיות על חשבוננו". בוסו בכנסת//צילום: דוברות הכנסת.

גורמים בסיעה הליטאית בבני ברק ששוחחו עם 'בחדרי חרדים' חוששים כי ההודעה על הצגת מועמדותו של בוסו, עשויה לפגוע בהם בהמשך. "דרעי מנסה להביא הישגים לקדנציות הבאות - וזה עלול להיות על חשבוננו", אומרים הגורמים.

כידוע, הסכם הרוטציה על ראשות עיריית בני ברק בין 'דגל התורה' ל'אגודת ישראל' מסתיים, לפחות באופן רשמי, בתום הקדנציה הקרובה, כלומר - לקראת הבחירות הבאות. מה שאומר שבמידה ודרעי יצליח להיכנס להסכם - מי שיפגע מכך תהיה כמובן סיעת 'דגל התורה'. החשש ב'דגל' הוא מכך שדרעי ידרוש להיות חלק מההסכם כבר בבחירות הבאות, על חשבון המועמד הליטאי. בנוסף, לפי גורמים פוליטיים בעיר, ש"ס דורשת לקבל לידיה את ועדת המשנה לתכנון ובניה, השייכת ל'דגל התורה'.

למרות הרחש כי 'דגל התורה' וש"ס מתקרבות להסכמים בנוגע לריצה בכמה ערים חרדיות, גורמים בשתי המפלגות מביעים סקפטיות רבה ביכולת של הצדדים להגיע להבנות.

דרעי, יש לציין, חוזר שוב ושוב כי בכוונתו "להישכב על הגדר" בניסיון להשיב את אלעד לידיים ספרדיות. אלא, שגם בסביבתו מבינים כי בלי 'דגל התורה' המהלך יהיה קשה במיוחד. דרעי, שלא מעוניין להפסיד במשחק, מנסה לגרור את 'דגל התורה' להסכמים ארציים, מה שכאמור לא נראה באופק בשלב הזה של מערכת הבחירות.

בחירות מוניציפליות אוריאל בוסו בחירות מוניצפליות דגל התורה ש"ס בחירות מוניציפליות 2023

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד