ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
טקס חילופי המפקדים

עמי אשד סיים את תפקידו, בן גביר עקץ: "משילות מול כאלה שמבקשים לפרוע חוק ולהביא לאנרכיה"

בטקס החילופים שנערך היום במחוז תל אביב נשמעו חילופי דברים בין בן גביר לניצב עמי אשד שמסיים את תפקידו | אשד: "אין לנו משטרה אחרת, וגם אין לנו דמוקרטיה אחרת" | בן גביר: "משילות ברחובות יפו מול משפחות פשע ומול כאלה שמבקשים לפרוע חוק ולהביא לאנרכיה"

עמי אשד סיים את תפקידו, בן גביר עקץ: "משילות מול כאלה שמבקשים לפרוע חוק ולהביא לאנרכיה"
עמיחי אשד ואיתמר בן גביר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מפקד מחוז תל אביב, ניצב עמי אשד, נפרד היום (שלישי) מתפקידו בטקס חילופי מפקדים שנערך במטה המחוז בעיר. אשד, שמסיים על רקע סערת הדחתו בשל יחסו למפגינים מתנגדי הרפורמה המשפטית, נמנע מללחוץ ידיים למפכ"ל קובי שבאי ולשר לביטחון לאומי בן גביר.

"אין לנו משטרה אחרת, וגם אין לנו דמוקרטיה אחרת - אסור לנו לוותר לא על זו ולא על זו", אמר ניצב אשד בטקס תוך שהוא רומז לסערת הדחתו. "חשוב לתת להן להמשיך לשמור אחת על השנייה. אני מתרגש מאוד. לו רק יכולתי להתחיל את המסע מחדש הייתי עושה זאת מחדש. בפרק האחרון של ספר השירות שלי זכיתי לפקד על מחוז תל אביב, עם שוטרים שמאפשרים לעיר להיות ללא הפסקה ומאפשרים אירועי המון פעמיים שלוש בשבוע. זכיתי במטה שמבין לעומק את תפקידו".

"ניצב אשד", אמר השר בן גביר בטקס, "אתה קצין עתיר עשיה וניסיון. התחלת את דרכך כבלש וכקצין מודיעין ולזכותך שנות שירות רבות מאוד, אני מבקש להוקיר את התרומה שלך למשטרה ולציבור לאורך שנות שירותך. היו בינינו לא מעט מחלוקות בחודשים האחרונים אבל מחלוקות אלה לא מונעות ממני להודות לך על כל הטוב והיה הרבה כזה בכל שנות שירותך במשטרת ישראל למען מדינת ישראל".

בן גביר פנה למפקד המחוז הנכנס ואמר: "ניצב פרץ, אתה בא מהדרום וכבר אמרו חכמנו שכל הרוצה להחכים - ידרים. העיסוק בחירום ובתרחישים קשים – היה מנת חלקך יום יום. למרות האופי השונה בתכלית של המחוז – זוהי גם משימה עליונה שלך כאן. ויש לך עוד משימה בדומה למשימה שהייתה לך בדרום והיית בדרך לבצע אותה ולהצליח בה. משימת המשילות! משילות ברחובות דרום תל אביב כאשר נשים חוששות להלך פן יפגעו בהן"

"משילות ברחובות יפו אל מול משפחות פשע והקניית ביטחון לאזרחים נורמטיביים. וכן, משילות גם מול כאלה שמבקשים לפרוע חוק ולהביא לאנרכיה", הוסיף בן גביר. "בישראל יש חופש ביטוי לכולם להביע בצורה לא אלימה את דעתם. ולכל הציבורים בישראל יש את הקווים האדומים שאסור להם לחצות. חופש הביטוי איננו חופש ההתפרעות, איננו חופש השיסוי, איננו חופש למרר חיי אזרחים שרוצים לחזור הביתה. אני בטוח שהניסיון הרב שלך והידע המשטרתי העמוק יאפשרו לך לנהוג בתבונה ובאיזונים ראויים אל מול אתגר זה".

"מול כל האתגרים נדרשים שוטרים מיומנים, מנוסים, מקצועיים – שפועלים בנחישות וגם ברגישות. שוטרים שמהווים את המצפון, הסדר והחוק של העיר הזו, של המחוז. שוטרים שלא מפלים בין דם לדם בין ימין לשמאל, שוטרים שנותנים יחס הוגן וראוי ושווה לכולם! שוטרים שיודעים שהם מייצגים את הממלכתיות והערכיות ואת מדינת ישראל ואצלנו בדמוקרטיה כולם שווים- אין אזרחים סוג א' ואזרחים סוג ב", אמר בן גביר.

 

עמיחי אשד עמי אשד תל אביב איתמר בן גביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד