כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
סוער בחיפה

שוב: עימותים בין נוצרים לחסידים מחוץ לכנסייה

החסידים שהגיעו באוטובוס באופן מאורגן התפללו מחוץ לכותלי הכנסייה, מה שעורר את זעמם של הנוצרים | במקום התפתחו עימותים עם אנשי הכנסייה שהרחיקו את המתפללים | המשטרה: "חוקרים את נסיבות הגעת האוטובוס באופן מאורגן"

שוב: עימותים בין נוצרים לחסידים מחוץ לכנסייה
החסידים מחוץ לכנסייה צילום: לפי סעיף 27א

כמה עשרות חסידי ברסלב הגיעו הבוקר (ראשון) אל מחוץ לכנסיית סטלה מאריס בחיפה וקיימו במקום תפילת שחרית. התפילה, שלא התקבלה בעין יפה בקרב הנוצרים, גלשה במהירות לעימותים בין אנשי הכנסייה לחסידים.

לפי המשטרה, למקום "הגיעו קבוצה של כ-30 תלמידי ישיבה להתפלל בכניסה לכנסייה ובמקום התפתח חיכוך עם באי הכנסייה הנוצרים אשר גלש לאלימות, ללא נפגעים".

במשטרה הוסיפו כי כוחות ממשטרת חיפה הוזעקו למקום, הפרידו בין הניצים והרחיקו את החסידים, שברובם קטינים, חזרה אל האוטובוס עמו הגיעו למקום בצורה מאורגנת, מחשש להפרת הסדר הציבורי ופגיעה ברגשות דת.

•סערת קבר הנביא בכנסייה: המפגש שיביא סוף למתיחות?
•בעט בחסיד שהתפלל מחוץ לכנסייה - ונעצר | תיעוד

"משטרת חיפה פתחה בחקירת נסיבות הגעת האוטובוס באופן מאורגן. בנוסף צוות שיטור של תחנת חיפה יישאר במקום בשלב זה לשמירת הסדר הציבורי", אמרו במשטרה.

הרקע לאירועים, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', היא תופעה שתפסה לאחרונה תאוצה, במסגרתה מגיעים חסידי ברסלב להתפלל מחוץ לכנסייה בטענה כי במקום קבור אלישע הנביא. בסמוך למקום נמצאת גם מערת אליהו הנביא שמושכת לא מעט מבקרים מכל הדתות. הגעתם של החסידים למנזר הובילה לא פעם לחיכוכים עם אנשי הכנסייה, ולאחרונה אף נערך מפגש עם שורה של גורמים בעיר בעקבות המתיחות, בניסיון להביא להרגעת הרוחות.

 

כנסייה חיפה חסידי ברסלב עימותים כנסיית סטלה מאריס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד