ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
משבר המילואים בצה"ל

הרמטכ"ל: "גם מי שקיבל החלטה בלב כבד שלא להתייצב - הצבא צריך אתכם"

הרמטכ"ל הלוי על משבר המילואים שפוקד את צה"ל: "ימי מחלוקת ומשבר דורשים להדגיש את המשותף והמאחד - משימת ההגנה על המדינה היא המחויבות העמוקה שלנו. צה"ל נכון ומוכן לכל אתגר, זהו הציווי שלנו להבטחת קיום המדינה"

הרמטכ"ל: "גם מי שקיבל החלטה בלב כבד שלא להתייצב - הצבא צריך אתכם"
הרמטכ"ל צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי, התייחס היום (שלישי) למשבר המילואים שפוקד את צה"ל והגיע אתמול לשיאו עם העברת החוק לצמצום עילת הסבירות במליאת הכנסת.

 "אתמול היה יום של שיא בעוצמות המחלוקת בחברה הישראלית", אומר רב-אלוף הרצי הלוי. "בתוך הטלטלה הזו, על צה"ל מוטלת אחריות גדולה להגן על מדינת ישראל ועל אזרחיה. ימי מחלוקת ומשבר דורשים להדגיש את המשותף והמאחד - משימת ההגנה על המדינה היא המחויבות העמוקה שלנו".

"צה"ל נכון ומוכן לכל אתגר, זהו הציווי שלנו להבטחת קיום המדינה. כוח המגן של צה״ל מורכב מכל חייל, כל מפקד, במילואים ובסדיר, אשר פועלים יחד למטרה משותפת", הוסיף הלוי.

הרמטכ"ל נמנע שוב מלגנות את תופעת הסרבנות, ובחר לקרוא לאנשי הצבא שבחרו להימנע מהתייצבות לשוב ולהתנדב. "עלינו לקרב את אנשי המילואים היקרים לנו מאוד שתרומתם לביטחון המדינה רבה", אמר הלוי. גם מי שקיבל החלטה בלב כבד שלא להתייצב, צה"ל צריך אתכם. רק יחד נגן על הבית. נתאמן, נתכונן ונעשה ביחד. נבחר לעמוד איתן נוכח אתגרי התקופה המורכבת הזו. יש לנו אחריות רבה".

הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי עדכן את ראש הממשלה לאורך כל התקופה האחרונה בהערכת המצב בצבא, על רקע חקיקת צמצום עילת הסבירות, כך מסר אתמול (שני) דובר צה"ל. בשבוע שעבר התקיימה פגישה ישובה בה הוצגו הערכת המודיעין, ההשלכות האסטרטגיות וההשלכות על הכשירות והלכידות כתוצאה מתהליך החקיקה.

מאז, כך לפי הצבא, בכל יום התקיימה הערכת מצב בצה"ל, בסופה שר הביטחון עודכן בפרטים והמזכיר הצבאי של ראש הממשלה עדכן את ראש הממשלה. במקביל, תוכננה פגישה ישובה של ראש הממשלה והרמטכ״ל אתמול, אך לאור המצב הבריאותי של ראש הממשלה, הועבר נייר עמדה מפורט מהרמטכ״ל המציג את המצב הביטחוני, ההשלכות האסטרטגיות וההשלכות על הכשירות והלכידות של צה״ל. רה"מ קרא מסמך זה.

במהלך היום בטרם התקיימה הפגישה הישובה, הועברו נתונים לראש הממשלה בנושא. בשעה 17:00 התקיימה פגישה ישובה של השניים. במהלכה הרמטכ"ל הציג את הערכת המצב הביטחונית, את כשירות צה"ל, את ההערכות וההשלכות של החקיקה על הכשירות והלכידות בצה"ל.

הרמטכ"ל הדגיש כי נדרש להפסיק להתבטא נגד צה"ל ומשרתיו בסדיר ובמילואים - התבטאויות אלה פוגעות בכשירותו ובלכידותו של צה"ל. "צה"ל יעשה מאמצים גדולים על מנת לשמור על הכשירות והלכידות גם בעת הנוכחית. מפקדי צה"ל יעשו הכול כדי לשמור את צה"ל בכשירות מיטבית ולהגן על מדינת ישראל ואזרחיה", נאמר בהודעת הצבא.

צה"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד