כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
לאחר הערעור

יורשים יהודים שתבעו את גרמניה הפסידו במאבק המשפטי

יורשים של סוחרי אמנות יהודים שתבעו את גרמניה על מכירה כפויה של אוצרות אומנות ב-1935 הפסידו סופית במאבק המשפטי. היורשים לאוסף היקר טענו שאבותיהם נאלצו למכור חפצים לגרמניה הנאצית בפרומיל מערכם האמיתי

יורשים יהודים שתבעו את גרמניה הפסידו במאבק המשפטי
תכשיטים: אילוסטרציה צילום: Pixabay

צאצאים של קבוצת סוחרי אמנות יהודים שתבעו את גרמניה על אוצר יקר הפסידו סופית במאבק משפטי ארוך. האוסף עמד במרכזו של סכסוך ממושך על פריטים בשווי של יותר מ-200 מיליון דולר. האוסף הוצג בברלין מאז תחילת שנות ה-60 וכיום נמצא במוזיאון של העיר, המנוהל על ידי הקרן למורשת התרבות הפרוסית.

קבוצת היורשים טוענת שאבותיהם נאלצו למכור את האוסף לשלטונות גרמניה הנאצית ב-1935 פחות מערכם. אבל הקרן הממשלתית למורשת התרבות הפרוסית, שמחזיקה כעת באוסף, אמרה שהאספנים לא נאלצו למכור את האוצרות והדגישו שהאוסף אפילו לא היה בגרמניה בזמן מכירתו.

באפריל האחרון הם הגישו ערעור נוסף ואחרון שנדחה פה אחד. אוצר גואלף הוצג בברלין מאז תחילת שנות ה-60 ונמצא כיום במוזיאון של העיר. האוסף קיבל את שמו לאחר שהגיע לרשות בית המלוכה של גואלף בשנת 1671. אבל המשפחה מכרה 82 פריטים לתאגיד סוחרי אמנות ב-1929, בתקופה בה היא חוותה קשיים כלכליים.

כזכור כפי שדיווחנו, התאגיד מכר את הפריטים למדינת פרוסיה דאז, שבה שכנה ברלין בשנת 1935. יורשים של סוחרי האמנות היהודים טענו כי הרמן גרינג, ראש ממשלת פרוסיה ומפקד חיל האוויר הגרמני, נתן את האוצר לאדולף היטלר בתור מתנה אישית.

אבל הקרן טוענת שהם חקרו את הנושא והגיעו למסקנה שהפריטים נרכשו במיוחד עבור אוסף המדינה הפרוסית. 44 מהפריטים נמצאים ברשות הקרן, וההליכים המשפטיים בארה"ב נוגעים ל-42 מהחפצים הללו.

נאצים גרמניה אוצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד