י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"כלים שטרם ננקטו"

מובילי המחאה מתכננים להחריף את הפעולות: "מקרב בלימה לשלב ההתקפה" | 'ערב התנגדות' בת"א

"מודיעים כעת שהמאבק עובר מקרב בלימה לשלב ההתקפה נגד הדיקטטורה", מאיימים מובילי המחאה נגד הרפורמה המשפטית | הערב - 'ערב ההתנגדות' ברחוב קפלן בתל אביב, שעשוי לחסימות בנתיבי איילון | המפכ"ל קיים הערכת מצב: "לא נאפשר הפרות סדר, פגיעה בסמלי שלטון ושוטרים ופגיעה בתשתיות וחסימת צירי תנועה"

מובילי המחאה מתכננים להחריף את הפעולות: "מקרב בלימה לשלב ההתקפה" | 'ערב התנגדות' בת"א
מחאה בתל אביב צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

מובילי המחאה נגד הרפורמה המשפטית מתכוננים להחריף את המחאות, לאחר שבתחילת השבוע עבר במליאת הכנסת החוק לצמצום עילת הסבירות, בתום ניסיונות פשרה שלא צלחו.

כבר היום, עם צאת צום ט' באב, מתכננים ארגוני המחאה לקיים את "ערב ההתנגדות", שיחל בצעדת מרחוב רוטשילד לעבר צומת קפלן בעיר, שם תיערך מחאה גדולה. "אנו מודיעים כעת שהמאבק עובר מקרב בלימה לשלב ההתקפה נגד הדיקטטורה, שלב שבו ננצח את ממשלת חורבן הבית", אמרו מארגני המחאה.

"במקביל להמשך המחאות כל מוצ"ש", הוסיפו המארגנים, "נדרש מאיתנו בימים אלה להחריף את המאבק. להשתמש בכלים שעד היום לא ננקטו, ובפעולות התנגדות השמורות לממשלה לא לגיטימית. בין אם במישור הכלכלי ואם בשיבוש הסדר הציבורי והרחבת ההפגנות, ובכל מקרה ללא אלימות ובהתאם לדין ולפסיקות בג"צ".

ראשי המחאות סבורים כי פעולות המחאה ברחבי הארץ ישפיעו על החלטת בג"צ בנוגע לחוק צמצום עילת הסבירות. "בשבועות הקרובים בג"צ ידון בפסילת חוקי הדיקטטורה, ובניגוד העניינים החמור של נתניהו. התוצאה בבג"צ תלויה גם באווירה הציבורית ברחוב. מחובתנו להיות ברחובות בשיא העוז, להגן ולתת רוח גבית לבג"צ ולשומרי הסף", אמרו. 

לקראת המחאות הצפויות, מפכ"ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי קיים הבוקר ישיבת הערכת מצב. שבתאי שב וחידד לסגל הפיקוד כי "משטרת ישראל תמשיך לאפשר לכל אזרח לממש את זכותו למחות במידה והוא מממש זכות זו במסגרת החוק".

המפכ"ל הדגיש למפקדים את הכוננות לסוגיית הפח"ע, את החשיבות של מהירות התגובה לאירועים והדגיש את מדרגי ההפעלה של האמצעים לפיזור הפרות סדר. "משטרת ישראל רואה בזכות המחאה אבן יסוד במדינה דמוקרטית ומאפשרת את מימוש זכות זו כל עוד היא מתקיימת במסגרת החוק", אמר המפכ"ל לסגל הפיקוד.

"יחד עם זאת", הוסיף רנ"צ שבתאי, "משטרת ישראל לא תאפשר הפרות סדר, פגיעה בסמלי שלטון ושוטרים ופגיעה בתשתיות וחסימת צירי תנועה. משטרת ישראל עושה הפרדה מוחלטת בין מפרי הסדר שעוברים על החוק לבין הציבור שמגיע ומממש את זכותו להפגין במסגרת החוק. משטרת ישראל א-פוליטית שפועלת למען הציבור כולו תוך שמירה על ערכים. משטרת ישראל ממשיכה כל העת לבחון ולבדוק את פעילותה ופעילות שוטריה ומפקידה תוך הפקת לקחים והכל במטרה לשפר את פעילות המשטרה ולייעל אותה למען הציבור".

הרפורמה המשפטית מחאה קפלן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד