כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
מנע את החרפה

השופט דחה את בקשת ההגנה להוציא את אביו של היורה בבית הכנסת מהקבר

השופט דחה את בקשת עורכי דינו של הרוצח הנאצי בפיטסבורג להוציא את אביו מהקבר. עורכי דינו של הרוצח רוברט באוורס ביקשו לבדוק את הגופה לצורך בדיקת DNA, לאחר שהתובעים מצאו היסטוריה משפחתית של סכיזופרניה

השופט דחה את בקשת ההגנה להוציא את אביו של היורה בבית הכנסת מהקבר
בית משפט צילום: FREEPIK

שופט פדרלי דחה את בקשת עורכי דינו של הרוצח הנאצי מבית הכנסת בפיטסבורג ב-2018 להוציא את גופת אביו של הנאשם כדי להוכיח שהוא מגיע מרקע נפשי.

עורכי דינו של הרוצח רוברט באוורס רצו לבדוק את הגופה לצורך בדיקת DNA לאחר שהתובעים העלו שאלות במהלך משפטו של באוורס בגין הטבח ב-2018 בבית הכנסת "עץ החיים". באוורס, נהג משאית בן 50, עומד בפני גזר דין מוות אפשרי לאחר שהורשע ביוני האחרון בהריגת 11 יהודים.

בניסיון לשכנע את המושבעים לחוס על חייו, ההגנה אמרה שלבאוורס יש היסטוריה משפחתית של מחלות נפש והציגה ראיות לכך שאביו, רנדל באוורס, אובחן כחולה סכיזופרניה. ההגנה טוענת שגם רוברט באוורס סובל מסכיזופרניה ופתח באש לעבר בית הכנסת מתוך אמונה הזויה שיהודים עוזרים לבצע רצח עם בלבנים.

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' אביו רנדל באוורס מת ב-1979 בכלא בשל מעשים פליליים. במשפט בשבוע שעבר ביקשו התובעים להטיל ספק בשאלה האם הוא אביו הביולוגי של רוברט באוורס. ההגנה ביקשה משופט לוודא את העניין על ידי הוראת הוצאת גופתו של רנדל באוורס.

ההגנה, ביקשה מחבר המושבעים לא לתת עונש מוות לבאוורס, היא ניסתה להראות שלבאוורס הייתה ילדות טראומטית עמוקה המאופיינת בהתעללות והזנחה, מנגד התובעים טוענים כי באוורס מלא בשנאה כלפי יהודים ובמשך שישה חודשים הוא תכנן את הפיגוע בבית הכנסת.

פיטסבורג ארה''ב מחלת נפש נאצי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד