א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
בפנים גלויות

תמונות שוטרים הוצגו במחאה, המשטרה חוקרת: "הסתה לאלימות"

המשטרה חוקרת את הצבת השלטים באזורי המחאה בתל אביב, עליהם הוצגו בפנים גלויות שוטרים שלטענת ארגוני המחאה תקפו ממפגינים | המשטרה: "קוראים לציבור להימנע מלפרסם פרסומים שפוגעים בשוטרים ומשפחותיהם ומוציאים את דיבתם" | בן גביר: "שוטרים גיבורים שמוסרים את נפשם"

תמונות שוטרים הוצגו במחאה, המשטרה חוקרת: "הסתה לאלימות"
תמונות השוטרים בתל אביב צילום: דוברות המשטרה

מפגינים נגד הרפורמה המשפטית הציבו היום (שבת) ברחבי תל אביב שלטים, שעליהם תמונות שוטרים שהשתתפו בהפגנות בשבועות האחרונים, ולטענת ארגוני המחאה תקפו מפגינים באלימות. המשטרה הודיעה כי פתחה בחקירה והזהירה מפני פרסום תמונותיהם של שוטרים.

בין השוטרים שהוצבו על השלטים - סנ"צ יאיר חנונה, מפקד יס"מ תל אביב, שתועד לכאורה מכה מפגינים במספר הזדמנויות. נגד חנונה הוגשו בימים האחרונים כמה תלונות במחלקה לחקירות שוטרים.

"משטרת ישראל פתחה בחקירה בחשד להעלבת עובד ציבור, הוצאת לשון הרע והסתה לאלימות, זאת בעקבות שורת תמונות של שוטרים בפנים גלויות הפזורות בשעה זו במספר מוקדי מחאה בתל אביב", מסרה המשטרה. "משטרת ישראל קוראת לציבור להימנע מלפרסם פרסומים שפוגעים בשוטרים ומשפחותיהם ומוציאים את דיבתם".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מסר: "קמפיין השיימינג וההסתה של חבורת אנרכיסטים נגד שוטרי יס"מ ת"א הגיבורים המגנים על ביטחון תושבי תל אביב ואזרחי ישראל וכבר חצי שנה פועלים במסירות מדי שבוע, לאכיפת החוק ושמירה על הסדר הציבורי, הוא מזעזע וחציית כל קו אדום. אני מגבה את שוטרי משטרת ישראל הגיבורים ואת השוטרים הללו שמוסרים את נפשם בשטח וגם עומדים תחת מתקפות ברשתות ואני סמוך ובטוח כי הם ימשיכו לעשות את עבודתם על הצד הטוב ביותר, כפי שעושים עד כה".

ממחאת הסטודנטים והסטודנטיות  נמסר בתגובה להודעת המשטרה על פתיחת חקירה נגד השלטים: "ההחלטה של המשטרה שלא לחקור שוטרים אלימים, אבל כן לחקור את מי שמצביע על היותם אלימים, היא אבסורדית. השלטים ביקשו להביא לידיעת הציבור את מעשי האלימות מהשבוע האחרון. ליבנו עם קורבנות האלימות המשטרתית שסיימו את ההפגנות בבתי חולים. לא נירתע".

אלימות שוטרים הרפורמה המשפטית חקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד