ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
מלחמות הטעינה

יצרני הרכב הודיעו: "רוצים רשת טעינה עצמאית משלנו"

שבעה יצרני רכב גדולים הודיעו רשמית כי הם נערכים להקמת רשת מטענים מהירים משלהם. לפי ההודעה שפרסמו היצרניות האלה, הרשת תמנה מעל 30,000 מטענים מהירים ברחבי ארצות הברית

יצרני הרכב הודיעו: "רוצים רשת טעינה עצמאית משלנו"
עמדת טעינה מהירה לרכב חשמלי צילום: אלקטריפיי אמריקה

חודשים ספורים חלפו מאז שטסלה החלה לפתוח את רשת המטענים שלה למתחריה - מהלך שגרם למרצדס בנץ, ניסאן ויצרני רכב נוספים להודיעה שלקוחותיהם יוכלו לטעון את הרכב בעמדות טסלה בארצות הברית - עתה מגיעה תגובת הנגד.

שבעה יצרני רכב גדולים הודיעו רשמית כי הם נערכים להקמת רשת מטענים מהירים משלהם אשר ייפרסו ברחבי ארצות הברית. לפי היצרנים, הפריסה של הרשת תתחיל לקראת הקיץ של השנה הבאה והמטענים אשר יהיו פתוחים לשימוש לכל בעל רכב חשמלי ימוקמו סמוך לאתרי נופש גדולים ובמקומות שנמצאים בשוליים של הערים הגדולות.

כלומר בעצם במקומות שאליהם מגיע מי שנערך לבצע נסיעה ארוכה. היצרנים הם ג'נרל מוטורס, ב.מ.וו, הונדה, יונדאי-קיה, מרצדס בנץ וסטלאנטיס (החברה האם של קרייזלר, פיאט, דודג' ויצרניות נוספות). היקף רשת הטעינה יהיה עצום: לפי ההודעה שפרסמו היצרניות האלה, הרשת תמנה מעל 30,000 מטענים מהירים ברחבי ארצות הברית.

עוד מודיעות היצרניות האלה שרשת הטעינה שלהם תתבסס על שני סוגים של תקעי טעינה:  NACS ו CCS. זהו למעשה ההבדל העיקרי: המכוניות של טסלה אשר משווקות בארצות הברית מצוידות בשקע לטעינה מהירה אשר נקרא  NACS (ראשי תיבות של north American charging system ) והמשמעות היא שכל מי שרוצה להשתמש בעמדות הטעינה האמריקאיות של טסלה חייב שלמכונית שלו יהיה כזה שקע NACS. אבל הרשת החדשה משתמשת בשקע טעינה מהיר מהסוג שגם בישראל מכירים, אשר נקרא CCS. כלומר ברשת הטעינה החדשה גם מי שיש לו רכב שלא מצויד בשקע של טסלה יכול לטעון.

 

רכב חשמלי עמדות טעינה טסלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד