א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
מנמיכים ציפיות

גורם סעודי: "זה התנאי הבסיסי לנורמליזציה מלאה"

לאחר הדיווחים על נורמליזציה אפשרית, גורם במשפחת המלוכה הסעודית אמר כי לא תהיה נורמליזציה מלאה אם לא תהיה התקדמות בנושא הפלסטיני

גורם סעודי: "זה התנאי הבסיסי לנורמליזציה מלאה"
הנשיא ביידן ומלך סעודיה צילום: סוכנות הידיעות הסעודית

גורם במשפחת המלוכה הסעודית שוחח עם רועי קייס ב'כאן חדשות' ואמר כי לא תהיה נורמליזציה מלאה עם הממלכה, אם לא תהיה התקדמות בנושא הפלסטיני. אותו גורם ציין כי הסעודים דורשים דרישות בטחוניות שלא ברור אם האמריקאים יעתרו לכך, תוכנית הגנה כמו ברית נאט"ו, או פרויקט גרעין אזרחי, גם אם האמריקאים יאשרו את הדרישות, ישראל תצטרך לבצע צעדים בוני אמון עם הפלסטינים.

כזכור כפי שדיווחנו, פקידים אמריקאים ששהו בג'דה ביום חמישי האחרון הביעו אופטימיות זהירה שאפשר להתקדם בעוד הדיפלומטים בשטח ממשיכים לדבר. ממשל ביידן גם ביקש מערב הסעודית להימנע משיתוף הפעולה שלה עם רוסיה בנושא מחירי האנרגיה כדי להגביר את הלחץ על מוסקבה בזמן שהיא מנהלת את המלחמה באוקראינה.

וושינגטון רוצה לגייס את ריאד נגד הרוסים, למנוע ממנה להתקרב לסין, לקרב אותה לישראל, לתאם איתה מהלכים נגד איראן, לשכנע אותה לשים סוף למלחמה בתימן ולמנוע ממנה להעלות את מחיר הבנזין לקראת שנת בחירות ב-2024 בארה"ב.

גורמים ישראלים שנפגשו לאחרונה עם עמיתים אמריקאים קיבלו את הרושם שאמנם השלב הראשון של המשא ומתן לא כלל כל דרישה לוויתורים ישראליים משמעותיים בסכסוך עם הפלסטינים, אך כעת מאמינים כי הסכם אפשרי ידרוש התקדמות משמעותית בנושא.

לגורמים ישראלים נאמר כי המלך סלמאן, התערב במשא ומתן כדי לעמוד על כך שכל עסקה תכלול מהלך ישראלי ברור כלפי הפלסטינים, כך לפי גורם ישראלי ששוחח עם ה'ניו יורק טיימס'.

ג'ו ביידן פלסטינים סעודיה ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד