י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

הד"ר קובעת: קשר מובהק בין המצב הכלכלי לרפואי

מנכ"לית וולפסון ד"ר ענת אנגל אומרת שהמצב הכלכלי משפיע גם על הבריאות. כך בוועידת ידיעות אחרונות ו-ynet. לדבריה, "נדרש להתאים משאבים לצרכי אוכלוסיות ספציפיות ולהתחיל בחינוך לבריאות ושמירה על אורחות חיים בריאים מגיל הגן"

הד"ר קובעת: קשר מובהק בין המצב הכלכלי לרפואי
בית החולים וולפסון צילום: באדיבות המצלם

"ניתן לראות קשר מובהק בין מצב כלכלי-חברתי לתוצאי בריאות". כך אמרה ד"ר ענת אנגל מנכ"לית המרכז הרפואי וולפסון במהלך ועידת הבריאות השנתית של ידיעות אחרונות ו-ynet.

את דבריה אמרה ד"ר אנגל, במהלך פאנל 'מנהלים בחזית' אשר עסק במצבם של בתי החולים כיום בארץ ובאתגרים איתם מתמודדת מערכת הבריאות. בפאנל שהתקיים בהנחיית שרית רוזנבלום, השתתפו גם מנהלות ומנהלי בתי חולים נוספים מרחבי הארץ. כמו כן, בוועידה השנתית השתתפו שרים ונציגי ממשלה, בכירים במערכת הבריאות, רופאים ורופאות, מומחים וחוקרים ועוד.

עוד הוסיפה כי "צריך להמשיך ולחזק את הרפואה הציבורית ולעשות כל שביכולתנו כדי להקטין את הפערים ולגשר על אי-שוויון במערכת הבריאות. הדרך לעשות זאת היא צדק חלוקתי של משאבים לפי צרכי הפרט ולא לפי חלוקה אחידה ועל פי קריטריונים ישנים כגון מספר מיטות אשפוז. כמו כן נדרש להתאים משאבים לצרכי אוכלוסיות ספציפיות ולהתחיל בחינוך לבריאות ושמירה על אורחות חיים בריאים מגיל הגן".

נושאים נוספים אשר עלו בכנס הם: רפואת העתיד, התמכרויות למשככי כאבים וסוכר, "מגפת הבדידות" לאחר הקורונה, והארכת תוחלת החיים.

משבר כלכלי בריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד