י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מצגים כוזבים

תביעה יצוגית נגד טסלה: טווח הנסיעה אינו עומד בהצהרות היצרנית

תביעה יצוגית הוגשה נגד טסלה בטענה כי הסתירה לכאורה ולא גילתה מידע מהותי ביותר, כמו גם שהציגה מצגים כוזבים ביחס לרכבים שהיא מוכרת

תביעה יצוגית נגד טסלה: טווח הנסיעה אינו עומד בהצהרות היצרנית
טסלה 3 צילום: טסלה

האם טסלה תסתבך בישראל? לפי תביעה יצוגית אשר הוגשה על ידי על ידי עורכי הדין שאול ציוני, חן נאמן ורעות זייטלבך ממשרד ציוני, פילרסדורף, פיליפ טוענים התובעים כי כי טסלה הסתירה לכאורה ולא גילתה מידע מהותי ביותר, כמו גם שהציגה מצגים כוזבים ביחס לרכבים שהיא מוכרת ובכלל זה ביחס לטווח הנסיעה של אותם רכבים וזאת במטרה להטעות את הצרכנים, להציג עצמה באופן מלאכותי כבעלת יתרון על פני מתחרותיה ולהפיק רווחים משמעותיים על חשבון הצרכנים, תוך ניצול פערי המידע והכוחות בין הצדדים.

לפי התביעה, הבעיה היא הטווח. בתביעה מציינים עורכי הדין בדיקות אשר נערכו בארצות הברית, קיים פער משמעותי בין הנתון המפורסם לבין טווח הנסיעה בפועל, אשר נמוך בכ-26% .

עוד טוענים התובעים כי טסלה לא מגלה כי גורמים שונים משפיעים על טווח הנסיעה בפועל כגון הטמפרטורה החיצונית, ובפרט, כי בטמפרטורה חמה ביצועי הסוללה פוחתים באופן משמעותי וכך גם טווח הנסיעה (נתון רלוונטי ביותר עבור צרכנים ישראליים), וכן מאפייני הנהיגה, תחזוקת הרכב ובלאי הסוללה – אשר לא נלקחים בחשבון בבדיקת המעבדה.

בנוסף טוענים התובעים שטסלה לא מגלה כי בדיקת המעבדה נערכת לאחר טעינה של 100% בזמן שבפועל טסלה מנחה את הצרכנים שלא להטעין את סוללת רכבם עד 100%, כך שלמעשה נתון הטווח שהיא מפרסמת הוא כוזב ולא רלוונטי לשימוש שנעשה בפועל.

 

תביעה ייצוגית טסלה מכונית טסלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד