י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
אסירים וסוהרים נפגעו

בשל הרעה בתנאי הכליאה של ראש הארגון: התפרעויות בבתי הכלא

בבתי הסוהר 'אשל' ו'רימונים' פרצו היום התפרעויות על רקע הרעה בתנאי כליאתו של ראש ארגון פשע מוכר | כמה אסירים וסוהרים נפגעו ונזקקו לטיפול רפואי | בן גביר: "מצפה לענישה חד משמעית"

בשל הרעה בתנאי הכליאה של ראש הארגון: התפרעויות בבתי הכלא
המהומות בבית הכלא צילום: דוברות שב"ס

מהומות פרצו היום (ראשון) בשני בתי סוהר - כלא רימונים' וכלא 'אשל' - על רקע הרעה בתנאי כליאתו של ראש ארגון פשע מוכר. האסירים, המשתייכים לארגון הפשיעה ולארגונים נוספים, החלו להתפרע באגפיהם באופן מתוזמן.

בשל ההתפרעויות, סוהרים ולוחמי היחידות המיוחדות של שב"ס פרצו לאגפים ושלפו אסירים על מנת לפזר מוקדי כוח, תוך שימוש בגז ואמצעים נוספים. בשב"ס ציינו כי המעורבים הינם אסירים פליליים, המשתייכים לארגוני פשיעה ממספר אגפים בבתי הסוהר.


צילום: דוברות שב"ס

במהלך ההשתלטות, מספר אנשי סגל בבית סוהר 'אשל' נפגעו כתוצאה משאיפת גז וטופלו במקום. שני אסירים מבית הסוהר 'רימונים' טופלו במקום כתוצאה משאיפת עשן, ואסיר נוסף פונה לבית החולים לטיפול. בנוסף, מספר סוהרים נפגעו וטופלו במקום. האסירים שנשלפו מהאגפים צפויים לעמוד לדין משמעתי.

"שב"ס לא יאפשר הפרות סדר ומשמעת במתקניו. אירוע זה, כמו גם אירועים אחרים, ממחיש את ההתמודדויות היומיומית של סוהרי וסוהרות שב״ס, אשר עושים עבודתם נחושה, מול אוכלוסיות מורכבות ומסוכנות בתוך כותלי בית הכלא", מסר שירות בתי הסוהר.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מסר: "מחזק ומגבה את שב"ס על העבודה הנחושה שנעשית מול משפחת הפשע של קוטייר - הנחיתי את אנשי שב"ס להמשיך בפעילות הנחושה ובאי מתן הקלות לאסירים. בנוסף, בימים אלו אני בוחן סנקציות נוספות שניתן יהיה להטיל על אסירים ממשפחות פשע. כמו"כ אני מצפה לענישה חד משמעית שתעביר מסר ברור לקוטייר שנגמרו ימי הפינוקים והתקופה שבה הוא יכל להפעיל לחץ על המערכת".

שב"ס בתי כלא מהומות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד