כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"לוחם הצדק" נתפס בקלקלתו

עו”ד אליעד שרגא גבה הון עתק מאחות קשת יום של נכה צה”ל

יו"ר התנועה לאיכות השלטון, נאבק במשך עשורים נגד שחיתות ומוסר קלוקל, אך במשרדו הפרטי גובה סכומים שלא עולים בקנה אחד עם הערכים שלהם הוא מטיף. כך דאג שהציבור לא ייחשף להתנהלותו

אישה קשת יום שייצג עו"ד אליעד שרגא, יו"ר התנועה לאיכות השלטון, שוטחת טענות קשות על האופן שבו טיפל בעיזבון אחיה, נכה צה"ל ערירי, ושכר הטרחה המופרז שגבה ממנה - כמיליון וחצי שקלים.

לפי דיווח של גיא פלג בחדשות 12, עו"ד שוש לונדונר פסקה בכתב הבוררות על המקרה שהובא לפניה ש"פער ניכר בין התובע, שהינו אחד מבכירי הפרקליטים בישראל, לבין הנתבעת שהינה אישה פשוטה וקשת יום" - וכן קבעה שמדובר בשכר טרחה חריג בהיקפו.

שרגא, המציג עצמו כלוחם צדק, שנאבק במשך שלושה עשורים נגד תאוות בצע, שחיתות ומוסר קלוקל, ביקש להוציא צו איסור פרסום על פסק הבורר, שניתן לפני כמה חודשים, אך בקשתו נדחתה.

לפי דיווח של אבישי גרינצייג בכאן חדשות, עו”ד אליעד שרגא מחתים את הלקוחות על הסכמי טרחה יקרים מאוד. לפי הדיווח, שרגא מקפיד להוסיף סעיף לכל החוזים הקובע כי "כל חילוקי הדעות שיתגלעו בין הלקוח לבין משרדנו בקשר להסכם שכר טרחה זה (…) יימסרו אך ורק לבוררות (…) על הבוררות יחול צו איסור פרסום, והיא תתקיים בדלתיים סגורות". כך דאג שרגא שהציבור לא ייחשף להתנהלותו ולמחלוקות מול הלקוחות.

גם גרינצייג מגולל את המעשה עם האחות של נכה צה"ל: שרגא תבע לקוחה בסכום של למעלה ממיליון וחצי שקלים, לאחר שייצג אותה בסכסוך ירושה נגד אחייניה במאבק על נכס יקר באזור המרכז שאותו ירשה מאחיה. לאישה הגיעו 50% מן הנכס, אולם לטענתה, עקב טיפולה המסור באחיה הנכה, רצונו היה שתירש את כל הנכס.

הבוררת שושי לונדנר תקפה את פרקליט הצמרת שרגא במילים חריפות ביותר לכל אורך פסק הבוררות. בפתח הפסק כתבה הבוררת: “במהלך הבוררות התחוור קיומו של פער ניכר בין התובע שהינו אחד מבכירי הפרקליטים בישראל לבין הנתבעת שהינה אישה פשוטה וקשת יום, אשר שמה יהבה ואמונה בתובע, הן כפרקליט והן בהיותו איש אמונו של אחיה”.

לכל אורכו הבוררת תוקפת את הסכומים האדירים שביקש שרגא לגרוף לכיסו. לדבריה, “מדובר בדרישה חריגה לתשלום שכר טרחה חריג”. לדברי הבוררת, ההסכם כל כך קיצוני עד כי “אנו נמצאים על הגבול הדק שבין הסכם חוקי להסכם הנוגד את תקנת הציבור. אלמלא הודאת הנתבעת(…) הייתי שוקלת לבטל את ההסכם".

בעקבות הפרסומים, ארגון "בצלמו" דורש מיו"ר התנועה לאיכות השלטון להשעות את עצמו מיידית. "לאור כלל הפרסומים בהתנהלותו של מר אליעד שרגא שלכאורה עולים כדי התנהגות פסולה ומאוד לא אתית, דבר שרחוק שמיים וארץ מאיכות השלטון, ולאור דרישתו התמידית של יו"ר התנועה מכל מבוקריו להשעות את עצמם – ארגון בצלמו דורש מיו"ר התנועה אליעד שרגא להשעות את עצמו עד לסיום ובירור כל הפרסומים החמורים בענייניו".

שי גליק, מנכ"ל בצלמו, אמר: "נאה דורש נאה מקיים. על יו”ר התנועה להוכיח דוגמה אישית להשעות את עצמו ולצאת לחופשה ולמאבק על חפות וניקיון ידיו. ככל שהוא לא משעה את עצמו אנחנו קוראים לכל אחד ואחת להפסיק כל שיתוף פעולה, תרומה או כל קשר לארגון הנ"ל".

אליעד שרגא בתגובה לפרסומים: "תזמון הפרסום אינו מקרי, לנוכח הקרבה לדיון התקדימי וההיסטורי בבג"ץ בעניין עילת הסבירות".

כזכור, לפני מספר ימים פורסם כי יו"ר התנועה לאיכות השלטון עורך הדין אליעד שרגא כפה על העובדים במסגרת חוזה חדש שיסכימו להשתתף בהפגנות גם מחוץ לשעות העבודה כתנאי לקבל את השכר בחוזה.

מדובר באנשים שעבדו בתנועה ושינו להם את החוזה בניגוד לעמדת היועצת המשפטית של התנועה שטענה כי זה פוגע בזכויות העובדים ועמדתה לא התקבלה לפי יושב הראש. לטענתה של היועצת המשפטית, שרגא צרח עליה מול העובדים וטען שההתנגדות שלה היא גחמה פוליטית. את הדברים פרסם העיתונאי אבישי גרינצייג ב'כאן 11'.

אליעד שרגא התנועה לאיכות השלטון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד