י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ישראל לעומת אירופה

מה מצב הרכב הירוק באירופה? MG ולינק אנד קו זוכות להצלחה. היתר פחות

ישנם מותגים סינים שמצליחים יותר ויש מותגים סינים שמצליחים פחות. הנתונים מנתחים את המכירות במדינות האיחוד האירופי ומוכיחים: מה שבישראל נחשב ללהיט לא בהכרח מתקבל היטב באירופה

בשוק הרכב הישראלי המכוניות החשמליות הסיניות הפכו תוך שנים ספורות ללהיט, אבל מה קורה בשווקים עולמיים עם "קצת" יותר ניסיון מאיתנו? נתוני פירמת DATAFORCE אשר מנתחים את המכירות בשוק הרכב האירופי בשבעת חודשי השנה הראשונים חושפים שיש מותגים סינים שמצליחים יותר ויש מותגים סינים שדווקא מצליחים הרבה פחות. הנתונים מנתחים את המכירות במדינות האיחוד האירופי ומוכיחים היטב: מה שבישראל נחשב ללהיט לא בהכרח מתקבל היטב באירופה.

לינק אנד קו - מצליחה כמעט להכפיל מכירות באירופה: צילום רוני נאק

שוק הרכב האירופי עצמו הוא שוק אדיר בהיקפו: הנתונים של DATAFORCE חושפים כי בשבעת חודשי השנה הראשונים נמכרו באירופה 6,88,635 מכוניות חדשות. רק כדי לסבר את האוזן, בשוק הרכב הישראלי שנה בה נמכרות 300,000 מכוניות בכל השנה נחשבת לשנה מעולה. מתוך המותגים האירופים השונים, לדוגמה, ב.מ.וו מכרה בתקופה האמורה 473,095 מכוניות.

מרצדס מכרה 388,175 מכוניות. קונצרן רנו ניסאן מיצובישי מכר 864,098 מכוניות וטסלה מסרה 168,965 מכוניות. ומה עם הסינים שכאן בישראל אוהבים? לפי הנתונים יצרנית הרכב BYD מסרה בכל אירופה פחות מכוניות ממה שמסרה במדינת ישראל בתקופה זו, עם 2,492 מכוניות BYD חדשות שנמכרו באירופה. הסינית החדשה של ניאו שרק לפני כמה ימים התבשרנו שתגיע לישראל בקרוב מסרה באירופה 822 מכוניות בלבד, בשוק של מיליוני מכוניות. מקסוס שמכוניותיה משווקות גם בישראל מסרה 377 מכוניות בלבד, כמות זעומה אפילו ביחס לישראל.

אבל באירופה יש גם מכוניות אחרות שמצליחות. לדוגמה, לפי הנתונים MG מסרה 113,449 מכוניות, לעומת 46,839 מכוניות בתקופה זו אשתקד. כלומר מדובר בזינוק במסירות אפילו במונחים של שוק הרכב האירופי אנין הטעם. עוד מותג שרושם זינוק נאה היא לינק אנד קו, עם 17,668 מסירות לעומת 9,761 מסירות בתקופה זו בשנה שעברה.

 

אירופה ישראל סין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד