ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
אסון בנחל

מפולת סלעים בשמורת 'עין גדי': כעשרה נפגעים, בהם ילד שנהרג

מפולת סלעים אירעה הבוקר בנחל דוד. צוותי מד"א וכוחות צה"ל מטפלים בכעשרה נפגעים, בהם ילד כבן חמש שנקבע מותו. חשש ללכודים נוספים מתחת לסלעים. למקום הוזנקו מסוקים וכוחות מד"א נוספים | פעולות החילוץ של חלק מהנפגעים עדיין בעיצומן | עדכונים שוטפים

מפולת סלעים בשמורת 'עין גדי': כעשרה נפגעים, בהם ילד שנהרג
כוחות ההצלה צילום: תיעוד מבצעי מד"א

מספר בני אדם נפגעו הבוקר (חמישי) וילד אחד נהרג, כתוצאה ממפולת סלעים בנחל סמוך לעין גדי. בין הנפגעים היה גם ילד כבן 5 שמצבו הוגדר אנוש ולאחר מאמצים צוותי ההצלה נאלצו לקבוע את מותו.

עד כה טופלו ע"י צוותי מד"א למעלה מעשה נפגעים ונבדק האם ישנם לכודים נוספים. כוחות גדולים בהם מסוקים של מד"א צה"ל הוקפצו למקום.

לפי מד"א, מעט אחרי השעה 09:00 התקבל דיווח במוקד מרחב נגב, על מפולת אבנים בנחל דוד סמוך לעין גדי. מדיווח ראשוני, חובשים ופראמדיקים של הארגון בסיוע יחידת חילוץ וכוחות רפואה של צה"ל מעניקים טיפול רפואי לסה"כ 9 מטיילים, בהם: ילד כבן 5 במצב אנוש, ילדה כבת 4 במצב בינוני, 4 נוספים במצב קל בהם: אישה כבת 40, גבר כבן 40, גבר כבן 20, וילדה כבת 12. פעולות החילוץ של חלק מהנפגעים עדיין בעיצומן.

כוחות ההצלה\\קרדיט: ישראל חסיד

מרשות הטבע והגנים נמסר כי האירוע התרחש בשמורת הטבע עין גדי באיזור מפל נחל דוד וצוות השמורה ויחידת חילוץ מטפלים בנפגעים. נחל דוד נסגר והמטיילים מפונים מהמקום. ברשות ציינו כי שמורת נחל ערוגות ובית הכנסת העתיק פתוחים לציבור.

דובר צה"ל עדכן כי מסוקים צבאיים עם כוחות מיחידה 669 וכוחות רפואה של חטיבת הבקעה והעמקים הוזנקו לנחל דוד שבאזור עין גדי לפני זמן קצר לטובת סיוע בחילוץ הלכודים.

ליאור לב, סגן מנהל שמורת טבע עין גדי מסר: "היום בבוקר בסביבות השעה 9:30 קיבלנו דיווח על התמוטטות של סלעים בנחל דוד. הקפצנו ישר את כל כוחות הפקחים, יחידת חילוץ עין גדי, משטרה, צבא וכל הכוחות הרלבנטיים לחילוץ. סרקנו את הנחל, חילצנו ארבעה נפגעים שהועברו לבתי חולים. הנחל כרגע בהמשך סריקות, והנחל סגור. אנחנו ממשיכים לטפל באירוע".

פראמדיק מד"א ליאור שאשא וחובש רפואת חירום במד"א מג'אהד אל עמור סיפרו: "מדובר בשטח מורכב, הגענו מהר למקום כשאת האמבולנסים השארנו בחניון של הנחל וירדנו עם הציוד הרפואי בהליכה של כ-25 דקות לזירת האירוע. הבחנו במספר פצועים שנחבלו ממפולת אבנים, ילד כבן 5 היה מחוסר הכרה וסבל מחבלה קשה בבטן, אישה כבת 40 וילדה כבת 12 היו בהכרה מלאה וסבלו גם הם מחבלות".

"יחד עם יחידת החילוץ וכוחות רפואה של צה"ל הענקנו לילד טיפול רפואי וביצענו פעולות החייאה ממושכות. האישה והילדה הוגדרו במצב קל עד בינוני. לחניון הנחל הגיעו 4 פצועים נוספים, גבר כבן 20, גבר כבן 40 וילדה כבת 4 וילד כבן 8 שנחבלו מהאבנים, הילדה שנחבלה בראש ובגפיים מצבה הוגדר בינוני, הילד ו-2 הגברים מצבם קל. לאחר טיפול בשטח פינינו את הפצועים במסוק של מד"א ובמסוקים של חיל האוויר לבתי החולים. בנוסף טיפלנו במקום במספר נפגעי חרדה שהיו עדים למתרחש", הוסיפו.

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד