ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
כלל הצירים נפתחו לתנועה

הסתיימה 'צעדת הפרובוקציה' בפאתי בני ברק

המחאה, שאותה רואים התושבים כ'צעדת פרובוקציה', יצאה מקניון איילון בדרכה לרחוב מצדה פינת ז'בוטינסקי שם הוקמה הבמה המרכזית | המשטרה נערכה לאפשרות שהמחאה תצא משליטה או תידרדר לעימותים עם התושבים - והציבה באזור פרשים ומכת"זית

הסתיימה 'צעדת הפרובוקציה' בפאתי בני ברק
צעדת הנשים בבני ברק צילום: אמיר גולדשטיין

מאות נשים מארגונים המתנגדים לרפורמה המשפטית הפגינו הערב (חמישי) בבני בברק, במחאה על רקע טענותיהן ל"הדרת נשים" במרחב הציבורי. המחאה, שאותה רואים התושבים כ'צעדת פרובוקציה', יצאה מקניון איילון בדרכה לרחוב מצדה פינת ז'בוטינסקי שם הוקמה הבמה המרכזית.

המשטרה נערכה לאפשרות שהמחאה תצא משליטה או תידרדר לעימותים עם התושבים - והציבה באזור פרשים ומכת"זית. מספר צירים בפאתי העיר נחסמו לתנועה. למרות ההבטחות להימנע מפגיעה בשגרת החיים של התושבים, חלק מהמעברים מרחוב ז'בוטינסקי לתוך העיר נחסמו ותושבים לא הורשו לעבור לביתם.

מוקדם יותר היום, כפי שדווח השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שוחח עם מפקד מחוז תל אביב, ניצב פרץ עמר, לקראת "צעדת הפרובוקציה" והנחה אותו לאפשר את חופש התנועה לתושבי בני ברק, לצד חופש המחאה.

השר ביקש ממפקד המחוז "לדאוג שיהיו כמה שפחות פרובוקציות מיותרות". ניצב פרץ עמר הבהיר לשר כי צירי התנועה החסומים יצומצמו.

במרחב דן של המשטרה פעלו לצמצם באופן משמעותי את החסימות בבני ברק בזמן צעדת הנשים. גורמים במרחב הבהירו שיפעלו להוריד למינימום את הפגיעה בשגרת החיים של התושבים. עם זאת, ההבנה היא שעימות כזה או אחר ייתן לגיטימציה למארגנים ועשוי לגרום להימשכות המחאה. 

כפי שדווח לראשונה ב'בחדרי חרדים', המשטרה סירבה לבקשת המארגנים לקיים את הצעדה ברחובות המרכזיים ותאפשר את קיומה בפאתי העיר.

גורמים בעיר ובמשטרה סברו כי צעדה כזו בלב העיר החרדית, עלולה להוביל לחיכוך שיגרום לעימותים משמעותיים עם התושבים. יחד עם זאת, על רקע המתיחות בעיר, במשטרה חוששים מעימותים שיפרצו.

כעבור שעתיים הסתיימה המחאה וכלל הצירים נפתחו לתנועה.

בני ברק צעדת נשים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד