ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
יממה של טרור

מחסום מכבים: הרוג וחמישה נפגעים בפיגוע דריסה, המחבל נוטרל

הטרור מכה שוב - פיגוע דריסה שני ביממה האחרונה: מחבל דרס הבוקר חיילי צה"ל ופגע באזרחים נוספים במחסום מכבים סמוך למודיעין. מותו של אחד הצעירים נקבע בביה"ח. המחבל נמלט מהזירה למחסום סמוך אך לאחר זמן קצר נורה למוות | צפו בתיעוד מרגעי הדרמה בעת הנטרול 

מחסום מכבים: הרוג וחמישה נפגעים בפיגוע דריסה, המחבל נוטרל
זירת הפיגוע צילום: בט"ש וחירום

שישה בני אדם נפגעו הבוקר (חמישי) בפיגוע דריסה שאירע במחסום מכבים על כביש 443. מותו של אחד הנפגעים, צעיר בשנות ה-20 לחייו, נקבע בבית החולים. המחבל, עבד א-ראזק פאיז, בן 41 מהכפר דיר עמאר, הצליח להמלט למעבר חשמונאים שם נוטרל ע"י מאבטחים.  צה"ל מסר כי כמה מהנפגעים הם חיילים, מצבו של אחד מהם עדיין מוגדר קשה.

מחקירה ראשונית עולה כי המחבל החזיק בהיתר עבודה בישראל. במהלך על כביש 443 הבחין בלוחמים צועדים עם הפנים לכיוון המחסום, דרס אותם ופגע בשני צעירים שנסעו בכביש. בנוסף, נער פלסטיני נפצע באורח קל.

במשרד הביטחון, האחראים על המעברים, ציינו כי המחבל שביצע את הפיגוע במעבר מכבים נמלט בנסיעה לכיוון מעבר חשמונאים. מאבטחי רשות המעברים של משרד הביטחון במעבר נערכו בעקבות מידע שקיבלו מצה"ל, זיהו את המחבל וניטרלו אותו. לא היו נפגעים נוספים. מעבר חשמונאים נסגר לשני הכיוונים.

הפיגוע התרחש מעט לפני השעה 09:00, אז התקבל דיווח במד"א במרחב על 3 לוחמים שנפגעו מרכב סמוך למחסום מכבים לכיוון מודיעין. חובשים ופראמדיקים של הארגון העניקו טיפול רפואי ומפנים לבתי החולים שערי צדק, שיבא-תל השומר ושמיר-אסף הרופא 3 צעירים כבני 20 בהם: 1 במצב אנוש עם חבלות בבטן ובראש שלאחר מכן נקבע מותו, 1 במצב קשה, בהכרה עם חבלת בטן ו-1 במצב קל עם חבלות בגפיים.

פראמדיק מד"א אבי שיף סיפר: "הגענו בכוחות גדולים למקום וראינו 3 צעירים כשאחד מהם מחוסר הכרה וסובל מפציעות בבטן ובראש. מיד הענקנו להם טיפול רפואי מציל חיים בשטח ופינינו אותם בניידות טיפול נמרץ לבית החולים כשמצבו של אחד אנוש, אחד קשה והשלישי קל."

דניאל שמחיוף חובש איחוד הצלה מסר: "לדברי עוברי אורח - שלושה הצעירים נפגעו מרכב מסחרי שנמלט מהזירה. בסיוע צוות אמבולנס של איחוד הצלה ורופא מתנדב באיחוד הצלה הענקנו בזירה סיוע לשני צעירים שנפצעו באורח אנוש וקשה ולצעיר נוסף שנפצע קל. הצעיר שנפצע קל פונה באמבולנס של איחוד הצלה למרכז הרפואי שמיר-אסף הרופא".

חובש ביחידת האופנועים של הצלה יהודה מור סיפר: "כשהגעתי לזירת הפיגוע, מצאתי שלושה צעירים כבני 20 שנפגעו מרכב מסחרי. יחד עם חובשים ופראמדיקים של מד"א, ביצענו פעולות החייאה מתקדמות באחד מהצעירים אשר היה עם חבלות בראש ובבטן, והוא פונה תוך כדי המשך פעולות החייאה לחדר טראומה בבית החולים שערי צדק בירושלים. כמו כן הענקנו טיפול רפואי ראשוני לשני הצעירים הנוספים, אחד במצב קשה עם חבלת בטן והשני במצב קל עם חבלה בגפיים, והם פונו להמשך טיפול בבתי החולים שיבא בתל השומר ושמיר-אסף הרופא בצריפין."

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי נתניהו מקבל עדכונים באופן שוטף על פרטי הפיגוע. שר הביטחון יואב גלנט קיים לפני זמן קצר חיתוך מצב בעקבות פיגוע הדריסה במחסום מכבים. השר גלנט יקיים בקרוב הערכת מצב עם בכירי מערכת הביטחון.

שר הביטחון יואב גלנט אמר: "שולח את תנחומיי למשפחתו של ההרוג בפיגוע הדריסה הבוקר, ומאחל רפואה שלמה לפצועים. מדובר בפיגוע עם תוצאות קשות, מלוא ההערכה לכוחות הביטחון על פעולתם הנחושה שהביאה לחיסול המחבל תוך זמן קצר".

מדובר בפיגוע הדריסה השני ביממה האחרונה, שהייתה עמוסה באירועים ביטחוניים. אתמול לוחמי צה"ל ניטרלו מחבל שביצע פיגוע דריסה בצומת 200. מחבל הגיע ברכב לצומת סמוך לעיר חברון והאיץ לעבר כוח צה"ל שהיה בפעילות יזומה בעמדה צבאית. הלוחמים שהיו במקום ניטרלו את המחבל. כתוצאה מפגיעת הרכב, לוחם צה"ל נפצע באורח קל, הוענק לו טיפול רפואי במקום והוא פונה להמשך טיפול בבית חולים.

בנוסף, הלילה קצין ושלושה לוחמי צה"ל נפצעו במהלך פעילות לאבטחת כניסת אזרחים למתחם קבר יוסף שבעיר שכם, לאחר שכוח רגלי עבר בסמוך למטען אשר הופעל והתפוצץ.

 

חדשות פיגוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד