כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
יכריע את הבחירות?

יעקב וידר שוקל להתמודד על ראשות העיר ב"ב | פרסום ראשון

יו"ר הליכוד בבני ברק יעקב וידר שוקל לרוץ לראשות העיר מול זייברט ובוסו. המשמעות, במידה והמהלך יצא אל הפועל: נגיסה בקולות הפוטנציאלים של מועמד ש"ס. זייברט, הגיב אמש לראשונה ל"ווטו" שהוטל עליו מצד 'דגל': "בקדנציה הבאה נדאג לכל קהילה וקהילה"

יעקב וידר שוקל להתמודד על ראשות העיר ב"ב | פרסום ראשון
יעקב וידר צילום: באדיבות המצלם

יו"ר הליכוד בבני ברק יעקב וידר שוקל להתמודד על ראשות העיר. כך נודע ל'בחדרי חרדים'. אם וידר יתמודד על התפקיד, הוא יצטרף למזכ"ל אגודת ישראל חנוך זייברט ולנציג ש"ס ח"כ אוריאל בוסו, זאת ברקע המאבק בתוך יהדות התורה והווטו שהטילה סיעת דגל התורה.

המשמעות של מהלך כזה, במידה ואכן יצא אל הפועל, היא נגיסה בקולות הפוטנציאלים של מועמד ש"ס אוריאל בוסו. בשביל לצלוח את מערכת הבחירות, בש"ס בונים על קהלים שאינם מהמיינסטרים ושלא יצביעו לזייברט. הערכה היא שכמה אלפי קולות שיצביעו לוידר עשויים להכריע את תוצאות הבחירות.

אתמול, כפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', הגיב זייברט לראשונה ל"ווטו" שהוטל עליו מצד מפלגת 'דגל התורה' ולטענות שהשמיעו נגדו הקהילות הליטאיות בעיר. "בעז"ה בקדנציה הבאה בראשות העיר נדאג לכל קהילה וקהילה, גם לליטאים והספרדים, כפי שעשינו בקדנציה הקודמת", אמר זייברט בתיעוד שהגיע לידי 'בחדרי חרדים'.

בדברים שנשא בפני נציגי הקהילות החסידיות שהתכנסו לשמחת שבע ברכות לבן סגן ראה"ע שלמה קוסטליץ, אמר זייברט: "זה לא סוד שבחמש שנים האחרונות נשכנו שפתיים וחיכינו שיגיעו זמנים טובים יותר. לא ננקום באף אחד ולא נלך נגד אף אחד. נדאג לכולם כאיש אחד ובלב אחד".

כזכור, מפלגת 'דגל התורה' הודיעה ל'אגודת ישראל' כי היא מטילה ווטו על המועמד לראשות העיר חנוך זייברט. כפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', המפלגה הליטאית שיגרה מכתב בנושא, מה שהופך את ההחלטה לרשמית. ההודעה הגיעה ברקע המשא ומתן המתקיים בין הצדדים בנושא, וחרף ההסכם ההיסטורי בין המפלגות על רוטציה בראשות העיר.

גורמים בשני הצדדים סבורים כי ההחלטה, שמגיעה בעקבות דרישה של קהילות ליטאיות בעיר, אינה סופית ונתונה לשינוי. בימים הקרובים צפויים הצדדים להגביר את קצב המשא ומתן במטרה להגיע להבנות.

יחד עם זאת, במידה ובדגל התורה לא ישנו את ההחלטה, בפני אגודת ישראל יעמדו כמה אפשרויות, ביניהן גם חבירה לש"ס, מה שעשוי להותיר את דגל התורה מחוץ לתמונה.

בחירות מוניציפליות 2023 בני ברק יעקב וידר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד