כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"חלון פרישה מרצון"

הפיטורים ב'ידיעות אחרונות': לעובדים הוצב דד ליין

הפיטורים הכואבים בקבוצת 'ידיעות אחרונות' הולכים ומתקרבים ובאגף משאבי אנוש מציעים לעובדים המיועדים לפיטורים 'מתווה פרישה מרצון' שיימשך מעל חודש

הפיטורים ב'ידיעות אחרונות': לעובדים הוצב דד ליין
בית ידיעות אחרונות בת"א צילום: משה שי, פלאש 90

המשבר ב'ידיעות אחרונות' לא ירד מסדר היום. בהנהלת הקבוצה מציגים "חלון הזדמנויות" לעובדים לפני שיפוטרו בכל מקרה בדמות "מתווה פרישה מרצון". בעיתון נוקטים בתאריך מוגבל למבצע, עד ליום 8.10.2023. כך דיווח כתב 'וואלה ברנז'ה', דוד ורטהיים.

במייל ממחלקת משאבי אנוש נכתב לעובדים: "אנו מבקשים להביא לידיעתכם, כי בתום חלון הפרישה מרצון, בכוונת ההנהלה לפעול לשם מימוש תכנית האיחוד וביצוע הצמצומים הנגזרים ממנה. יודגש, כי מועמדים לפיטורים שלא יבקשו להיכלל בתוכנית הפרישה, לא יוכלו לקבל את תנאיה לאחר סגירת חלון הזדמנויות לפרישה מרצון. בברכה, אגף משאבי אנוש".

לפני כחודש דווח על גל פיטורים שצפוי בקבוצת 'ידיעות אחרונות' שכולל את כלל העיתונאים שחוסים תחת הקבוצה, כולל 'כלכליסט', כרבע מעיתונאי ידיעות אחרונות ו-ynet. כאשר לגבי ynet מספר המפוטרים צפוי להיות כפול.

הפיטורים מגיעים כחלק מפרויקט איחוד של מערכות העיתון 'ידיעות אחרונות' ואתר ynet, שעליו הופקד העורך הראשי של קבוצת 'ידיעות אחרונות', אבי משולם.

לפי הדיווחים, כ-80 עובדים צפויים לעזוב את אתר ynet, וכ-35 מ'ידיעות אחרונות'. זאת בעוד במערכות התקשורת של קבוצת 'ידיעות אחרונות' ישנם כ-530 עובדים בסך הכל.

בהודעה שיצאה מטעם ועד העובדים לפני כחודש נמסר: "לפני מספר שעות סיימנו פגישה נוספת עם נציגי הנהלת קבוצת ידיעות אחרונות בנוגע לשינויים הצפויים במערכות. לדברי ההנהלה, כתוצאה מאיחוד המערכות צפוי צמצום דרמטי של כ-115 תקנים בשתי החברות, כאשר מסתמן שהיקף הפיטורים הצפוי בYnet- יהיה כפול מזה שבידיעות אחרונות. בנוסף לצמצומים כתוצאה מאיחוד המערכות צפויים גם צמצומים ב"כלכליסט" וב"לאשה". היקף הצמצום ביחידות אלו עדיין לא נמסר לידינו".

עוד הצהירו בוועד העובדים: "נקיים אסיפת חירום משותפת לכל עובדי התוכן של קבוצת ידיעות, בה נשתף אתכם בפרטי המו"מ. בכוונתנו להיאבק במשותף על מנת להבטיח תנאים וביטחון תעסוקתי לכל עיתונאי קבוצת ידיעות", לשון ההודעה.

בארגון העיתונאים והעיתונאיות הגיבו אז ומסרו: "פיטוריהם של רבע מעיתונאי ידיעות אחרונות וynet - קו אדום ואין מצב שנסכים לכך. מצפים מהנהלת ידיעות לקיים מו"מ אמיתי על פרטי התכנית, לרבות צמצום משמעותי של היקף הפיטורים, אחרת כל הכלים נמצאים על השולחן, לרבות פניה לערכאות וצעדים ארגוניים משמעותיים".

 

ידיעות אחרונות YNET סבב פיטורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד