י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
שוחח עם בתו

ביזה את החרדי, ספג אש וחזר בו: "טעות רצינית"

לאחר שעורר סערת ענק כשפרסם תמונה של חרדי מבוגר פושט את ידו לצדקה, אושיית הטוויטר אורי ברייטמן מחק את הפרסום והתנצל עמוקות. העיתונאי אריה ארליך: "המילים שכתב נגעו לליבי" | ברייטמן אף שוחח עם בתו של היהודי שביזה

ביזה את החרדי, ספג אש וחזר בו: "טעות רצינית"
הקבצן מרמת גן צילום: מתוך טוויטר

אורי ברייטמן, אושיית טוויטר שעורר אמש (רביעי) סערה גדולה לאחר שפרסם תמונה של יהודי חרדי מקבץ נדבות ולעג לו ("זה מה שקורה כאשר לא לומדים לימודי ליבה"), מחק את הפרסום והתנצל מעומק לבו.

"אני מתנצל בפני יוסף ומשפחתו", כתב. "זה היה ציוץ מכוער, מטופש ובעיקר מיותר. מחקתי ואני מתנצל. זו היתה טעות רצינית בשיקול הדעת. לא אעשה זאת שוב לעולם. הבעתי רצון להיפגש עם יוסף ולהתנצל בפניו אישית".

ברייטמן שוחח עם בתו של היהודי שביזה בחסות אושיית הרשת דניאל עמרם. "דניאל, תודה על השיחה עם בתו המקסימה, חיה. מאחורי כל אדם יש משפחה. מתנצל מעומק הלב".

אושיית הטוויטר ביזה את החרדי וספג מתקפה: "איזה נבלה אתה"

עמרם, שמתמחה באיתור דמויות ופועל בערוץ טלגרם ייעודי לנושא, כתב אמש: "אז תכירו גבירותיי ורבותיי את יוסף אדרי מבני ברק זה האיש שהוכפש ברשת היום כי העז להושיט יד לעזרה. האיש הזה שירת 18 שנה בצה"ל וגם חלה במהלך שירותו. הנכדים שלו רובם גם משרתים ביחידות קרביות כרגע בצה"ל. דיי לשנאה!"

אמש, לאחר שהבין כי עורר סערה, מחק ברייטמן את הציוץ וכתב: "מחקתי ציוץ שקיבל תגובות רעות מאוד, בלי שהתכוונתי. מחקתי כי באמת לא הובנתי. כואב לי לראות קבצן קשיש ברחוב. באמת כואב מכל הלב. כואב לי עוד יותר לראות את הפירושים הזדוניים של אנשים רבים בחברה הישראלית. אם אף אחד לא מבין את הכוונה שלך, אתה מוחק. אז מחקתי. המשך יבוא".

איש התקשורת אבי גרינצייג הגיב לו: "כשכואב לך לראות קבצן ברחוב אתה תורם לו משהו, או לפחות זורק לו מילת עידוד או חיוך. הדבר הכי גרוע זה לצלם אותו ואז להעלות לטוויטר כדי למנף את זה לצורך דמגוגי כלשהו".

גם איש התקשורת אריאל אלחרר הגיב: "לא עוזר למחוק. תתנצל גם. בעיקר בפניו. אני במקומך נוסע ומחפש אותו בכל הארץ בשביל לבקש סליחה".

כאמור, בסופו של דבר שוחח ברייטמן עם בתו של היהודי, התנצל בפניה ואף הבטיח כי ייפגש עמו ויתנצל באופן אישי.

העיתונאי אריה ארליך כתב: "אין הרבה משותף לברייטמן ולי. דעותינו רחוקות. אבל המילים שכתב הערב "אני מתבייש בעצמי מאוד ולא אעשה זאת שוב לעולם" - נגעו עמוק בליבי. הלוואי וכולנו נתחרט כך על המעידות שלנו. אנחנו בחודש אלול וצריך לדעת לשכוח ולסלוח. כִּי יְמִינְךָ פְּשׁוּטָה לְקַבֵּל שָׁבִים".

טוויטר אורי ברייטמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד