כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
"בניגוד להנחיות"

חיילים השליכו רימון וכיוונו נשק: תיעוד חריג מכפר קאסם

החיילים שהיו במרדף אחר חשודים תועדו משליכים רימון הלם ומכוונים נשק לעבר אזרחים | דובר צה"ל: "כניסת חיילים לכפר קאסם הנה בניגוד להנחיות. האירוע מתוחקר והתנהלות הלוחמים תיבדק"

חיילים השליכו רימון וכיוונו נשק: תיעוד חריג מכפר קאסם
החיילים בכפר קאסם צילום: מצלמות אבטחה

מספר חיילים נכנסו הלילה (ליל שבת) באופן חריג לכפר קאסם שבתוך תחומי הקו הירוק, במהלך מרדף אחר חשודים שחצו את הגדר באזור הכפר עזון. 

לטענת תושבי המקום, שאינם מורגלים בכניסת כוחות צה"ל, החיילים השליכו רימון הלם ואף כיוונו נשק לעבר אזרחים.

ח"כ וליד טאהא, יו"ר סיעת רע"מ, הגיב לתקרית החריגה ואמר: "כניסת כוחות צבא חמושים והפעלת כוח וציוד צבאי באמצע הלילה בשטח אזרחי, כפי שקרה הלילה בכפר קאסם, הינו מעשה חמור ומסוכן".

"חיילים שמאיימים ותוקפים אזרחים רק כי יצאו מבתיהם כדי להבין מה קורה בחוץ, צריכים לשבת מאחורי סורג ובריח. יש לחקור את האירוע החמור באופן יסודי ולהעניש את האחראים על כך. אסור שמקרה כזה יחזור על עצמו!", הוסיף טאהא.

דובר צה"ל אישר כי כניסת חיילים לכפר קאסם נעשתה בניגוד להנחיות. "האירוע מתוחקר והתנהלות הלוחמים תיבדק", נאמר בהודעת הצבא.

מתחקיר ראשוני עולה כי במהלך סיור על גדר התפר הלילה סמוך לכפר עזון שבחטיבת אפרים זוהו שני חשודים שחצו את הגדר. מדיווח ראשוני עולה כי כוח צה"ל ביצע מרדף אחר החשודים לכפר קאסם. עם הגעת הכוחות לכפר זוהו מספר חשודים מהכפר כשאחד מהם אחז באלה.

בהמשך, החל עימות בין חלק מהחשודים לבין קצין צה"ל. הקצין החרים את האלה והשתמש באמצעי לפיזור הפגנות לפיזור ההתקהלות. נבדקת הטענה על חמישה אזרחים פצועים. אין נפגעים לכוחותינו.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב ומסר: "אני קורא את הודעת דובר צה"ל לפיה "כניסת לוחמים לכפר קאסם היא בניגוד להנחיות" ומשתומם. כפר קאסם היא אקס טריטוריה במדינת ישראל?! אני נותן גיבוי מלא ללוחמים הגיבורים שלנו, שבמהלך פעילות מבצעית, מילאו את תפקידם וחתרו למגע. הלוחמים שלנו פועלים לילות כימים במסירות נפש ותוך סיכון חייהם, על מנת לשמור על ביטחונם וחייהם של אזרחי ישראל ואנחנו מחויבים להעניק להם גיבוי מלא. תנו לצה"ל לנצח".

חיילים כפר קאסם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד